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Sommergibili Classe Virginia


R.Hunter

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Ho letto che ai due cantieri nord-americani Electric Boat Division (proprietà General Dynamics) e Newport News Shipbuilding è stata commissionata la realizzazione dei nuovi sommergibili d'attacco USA classe Virginia, e che la consegna doveva avvenire entro il 2005. Tra l'altro leggevo che dovrebbero essere i primi sommergibili senza periscopio (!). In rete però non sono riuscito a trovare granchè, per non parlare di foto...

Qualcuno sa qualcosa di più preciso e ha informazioni tecniche a riguardo, o il riferimento di siti da consultare? :s13: :s13: :s13:

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Beh, alla fine ho trovato abbastanza materiale (anche se tutto in inglese) e siccome mi sembra interessante, metto qui sotto il link.

Da quello che ho capito si tratta dei battelli pensati per sostituire i 688i :s07: sarei comunque curioso di sapere l'effettivo stato di avanzamento del progetto...

 

SSN-774 Virginia Class

 

 

Saluti a tutti

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Visitatore Perla

Da quanto leggo sulla Rivista Marittima (numero agosto/settembre 2006) che il "Texas", secondo sottomarino della classe Virginia ha appena ultimato nel maggio di quest'anno la sua prima prova in mare. Nel corso di quest'ultima ha effettuato la sua prima immersione, navigato ad alta velocità sia in superficie che immerso, collaudato sistemi ed equipaggiamenti di bordo. La consegna dovrebbe essere avvenuta nel giugno di quest'anno e la cerimonia di entrata in servizio dell'unità è prevista per il 9 settembre a Galveston (Texas)

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  • 1 year later...

Quanti sono i battelli della classe consegnati?

 

Dovrebbero essere tre in servizio (USS Virginia SSN 774, USS Texas SSN 775, USS Hawaii SSN 776) più uno appena consegnato (USS North Carolina SSN 777), tutti appartenenti al primo lotto.

 

E' invece commissionato e in preparazione il secondo lotto: New Hampshire SSN 778, New Mexico SSN 779 e California SSN 780, più altri tre SSN 781, SSN 782 e SSN 783, i qual non so se hanno già un nome...

 

Credo che ne sia inoltre pianificato un terzo lotto fino all' SSN 791, per un totale di diciotto battelli :s07:

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La Navy, come al solito, fa le cose in grande. Mi ha molto colpito la possibilità accentuata di imbarco-sbarco di Seal ed incursori. Non che essa sia una cosa straordinaria, ma mi sembra che questi ultimi sommergibili abbiano una capacità molto spiccata in questo settore.

 

Ciao Luca

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Qualche fonte anche piuttosto attendibile (Combat Fleet dell'Istituto Navale degli Stati Uniti) parla di un totale pianificato (e immagino teorico) di 30 battelli autorizzati nei vari anni fiscali un battello per anno fino al 2012 e poi 2 per anno. Visto dispiegarsi il programma su un lungo periodo di tempo si tratta comunque di una classe in evoluzione. Ad esempio dal 786 dovrebbero aver una sezione aggiuntiva di circa 9 metri per gli equipaggiamenti dei SEAL e anche l'apparato motore benchè sempre basato su un reattore S9G dovrebbe subire delle variazioni a partire dai battelli impostati dal 2010 in avanti. Le prime 8 unità non hanno predisposizioni per operare sotto ai ghiacci. Prodigi della nuova guerra asimmetrica ...

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Anche gli Ohio hanno subito un trasformazione simile, se non sbaglio. Dovrebbero essere quattro le unità modificate...

Ciao luca

Modificato da brin
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  • 7 months later...

dal sempre puntuale defencetalk un po di pubblicita per i cantieri statunitensi...il sunto di tutto l'articolo è che per costruire i loro virginia ci hanno impiegato:

- USS Hawaii (SSN 776), 86 mesi

- USS North Carolina (SSN 777), 82 mesi

- New Hampshire (SSN 778), 71 mesi

- New Mexico (SSN 779), 66 mesi

 

e cosi via fino ad arrivare nel 2012 ad una costruzione in 60 mesi ovvero solo 5 anni. mi sembraun risultato incredibile...

 

questo l'articolo, reperibile a link:

http://www.defencetalk.com/news/publish/na...ly120016398.php

 

Navy Takes Delivery of New Hampshire Eight Months Early

US Navy | Sep 2, 2008

 

 

WASHINGTON: The Navy took delivery of its newest attack submarine, Pre Commissioning Unit (PCU) New Hampshire (SSN 778), from General Dynamics Electric Boat (GDEB) Aug. 27, eight months early to its contract delivery date.

 

New Hampshire is the fifth Virginia-class submarine and the third delivered by GDEB.

 

New Hampshire's early delivery is an important milestone for both the submarine force and the Virginia-class program.

 

"Delivering ahead of schedule demonstrates the significant progress made by both the Navy and its shipbuilding partners GDEB and [Northrop Grumman Shipbuilding] toward reducing our construction span and therefore end costs," said Rear Adm. William Hilarides, program executive officer for submarines.

 

"Our shipbuilding partners have played an active role in reducing construction time and cost, both through the Capital Expenditures incentive program that improves facilities and 'lean' initiatives that make shipbuilding more efficient," said Rear Adm. (Sel.) Dave Johnson, Virginia-class program manager.

 

USS Hawaii (SSN 776) and USS North Carolina (SSN 777), the two submarines delivered prior to New Hampshire, completed construction after 86 and 82 months respectively. New Hampshire completed construction in just 71 months.

 

"New Mexico, our next submarine, is projected to be completed after 66 months of construction," added Johnson. "We're closing in on our goal to reduce construction time down to 60 months by our FY12 ships, a significant cost reduction milestone. The Virginia-class program has achieved real savings through economic order quantity purchases."

 

New Hampshire's delivery is the fourth of seven Virginia-class milestones planned for 2008. Earlier accomplishments include PCU New Mexico's (SSN 779) keel laying ceremony April 12; North Carolina's May 3 commissioning; and New Hampshire's christening ceremony held at GDEB June 21. GDEB will host PCU Missouri's (SSN 780) keel-laying ceremony Sept. 27 while New Mexico will be christened at NGSB Dec. 13.

 

In between those two events, the Navy will commission New Hampshire at the Portsmouth Naval Shipyard, Kittery, Maine, Oct. 25. This will mark the first time since 1996 that the Navy has commissioned two submarines of the same class in the same year.

 

Virginia-class submarines are flexible, multimission platforms designed to operate in both open ocean and littoral waters. Their inherent stealth, endurance, and firepower enable them to support the United States seapower core capabilities of forward presence, deterrence, sea control, power projection and maritime security.

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Caro Dir, non ho i papiri sotto mano ma secondo me con gli Sturgeon andavano più veloci ... come i loro compari della VMF che completarono il primo HOTEL in 25 mesi e il primo YANKEE in 36; i DELTA IV venivano completati in 48 mesi e per venire a tempi più recenti il secondo SIERRA fu completato in 25 mesi; il primo dei VICTOR II, che però mi pare venissero assemblati con modalità particolari tanto da impensierire la NATO, ci misero 20 mesi. Quella si che era la corsa agli armamenti ... In compenso con il nuovo fiammante RPKSN Yuri Dolgorukiy se la sono presa comoda tra uno Eltsin e l'altro e ci hanno messo 132 mesi ...

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Caro Dir, non ho i papiri sotto mano ma secondo me con gli Sturgeon andavano più veloci ... come i loro compari della VMF che completarono il primo HOTEL in 25 mesi e il primo YANKEE in 36; i DELTA IV venivano completati in 48 mesi e per venire a tempi più recenti il secondo SIERRA fu completato in 25 mesi; il primo dei VICTOR II, che però mi pare venissero assemblati con modalità particolari tanto da impensierire la NATO, ci misero 20 mesi. Quella si che era la corsa agli armamenti ... In compenso con il nuovo fiammante RPKSN Yuri Dolgorukiy se la sono presa comoda tra uno Eltsin e l'altro e ci hanno messo 132 mesi ...

CB ricorda bene (come sempre), gli Sturgeon erano costruiti più velocemente: sempre meno di 48 mesi.

 

1zn8jlk.jpg

... origine disegno Jane's

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  • 1 month later...

Mamma che bestia!

Deve essere enorme!

 

Una domanda da babbione, ma i tubi lanciasiluri dove lanciano?Nella figura sembrano troppo dentro il sub (che spiegazione!!) , forse sparano dal lato del sub?

Modificato da Nick85
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Ciao Nick85,

 

"[]... forse sparano dal lato del sub? ...[]"

Per una consolidata tradizione che risale ai sommergibili della prima guerra mondiale i siluri vengono lanciati orizontalmente nel senso longitudinale del sommergibile, in questo caso verso il senso d'avanzamento del sub. La ragione di questo credo sia da ricercare nella necessità di dover ricaricare i tubi ma questo forum è frequentato da persone che di questo argomento hanno un'esperienza diretta :s43: e pertanto ne possono parlare con più competenza.

torpedohe9.gif

Trattandosi di informazioni declassificate naturalmente non è possibile approfondire i dettagli tecnici ma dalla figura sopra sembrerebbe che i tubi di lancio siano allocati nel punto in cui la rastrematura della prua si collega con la sezione cilindrica dello scafo vero e proprio. :s02:

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la dispèosizione attuale dei TLS è prodiera perchè la filoguida permette di lanciarli e dirigerli ovunque. al tempo dei "chiodi" esistevano tubi di lancio anche a poppa, talvolta anche esterni allo scafo (credo che i Daphnè francesi siano stati l'ultimo esempio dl genere).

 

non possono essere lanciati "di fianco" perche basterebbe un minimo di velocità che la pressione rischierebe di rompere il siluro o di farlo incastrare nel tubo di lancio durante l'uscita.

 

I battelli americani, gia dal tempo dei Permit/Thresher impiegano tubi prodieri leggermente sguardati rispetto la mezzeria del battello.il tuto è dovuto alla presenza del grande sonar sferico a prora estrema. il disegno non è chiarissimo in effetti...

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Visitatore Leon X

La classe Virginia ha una stretta parentela con il Seawolf, quindi è più piccolo, di costruzione più semplice e economica ma al contempo in grado di ricoprire ruoli che ancora oggi solo il 688 può fare. I tubi lanciasiluri sono posizionati approssimativamente come nel Seawolf. Bello il poster anche se era stato già postato qui, aggiungo un po' di foto di Virginia in costruzione, per la verità nemmeno troppo rare, spero vi piacciano.

 

 

 

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è un ssn, se ti piacciono i sottomarini grossi guarda gli ssbn classe ohio oppure il tifone russo! :s10:

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No vabbè, la mia era solo una constatazione, a me piacciono un'pò tutti e i miei gusti sono influenzati più dalla forma che dalla grandezza, ad esempio devo dire che la classe virginia mi piacea differenza del Tifone da te citato che ha la parte tra le due eliche e l'aspetto schiacciato che non mi fa impazzire...

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  • 2 years later...

è in arrivo un nuovo Virginia, il SSN 781 California ha completato il primo turno di prove in mare per accettazione

il link all'articolo dal sito us navy http://www.navy.mil/search/display.asp?story_id=61438

ed eccolo qui:

 

Future USS California Successfully Passes Sea Trials

From Team Submarine, Naval Sea Systems Command Public Affairs

 

WASHINGTON (NNS) -- Future USS California (SSN 781) returned to Newport News, Va., July 2 after successfully completing the its initial sea trials.

 

Testing evolutions completed during the ship's initial, or Alpha, sea trials included diving to test depth, conducting an emergency surfacing and testing the submarine's propulsion plant.

 

The evolutions are designed to evaluate the ship's seaworthiness and operational performance.

 

California, the Navy's newest Virginia-class submarine, is commanded by Cmdr. Dana Nelson, a native of Clinton, Conn.

 

"California's outstanding performance during Alpha trials is a testament to the quality of the design, the talent of the shipbuilding team and the hard work of Cmdr. Nelson and his crew in getting the ship to this point," said Rear Adm. (Select) Michael Jabaley, Virginia-class program manager. "Delivering this ship early will provide another much-needed asset to the fleet ahead of schedule."

 

The eighth ship of the Virginia class, California is on track to be delivered nine months early to the fleet. All Virginia-class submarines currently under construction are scheduled to be delivered earlier than their original contract delivery dates.

 

California will next undergo Bravo sea trials and the Navy's Board of Inspection and Survey trials, which will commence in late July 2011. Built under a unique teaming agreement by General Dynamics Electric Boat and Huntington Ingalls-Newport News, the submarine will be commissioned in fall 2011 in Norfolk.

 

"The partnership between our shipbuilders and our Navy team has been a key factor in the Virginia class' success," said Program Executive Officer Submarines Rear Adm. David Johnson. "The team's efforts are paying great dividends to the fleet and will allow the U.S. Submarine Force to continue to operate without peer."

 

Virginia-class submarines are designed to dominate the world's littoral and deep waters while conducting anti-submarine; anti-surface ship; strike; special operation forces; intelligence, surveillance and reconnaissance; irregular warfare; and mine warfare missions. Their inherent stealth, endurance, firepower and sensor suite directly enable them to support five of the six Maritime Strategy core capabilities.

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  • 9 months later...

ecco i nomi dei nuovi SSN Virginia!

da defencetalk al link http://www.defencetalk.com/us-navy-names-f...bmarines-41663/

 

 

US Navy Names Five New Submarines

 

 

Secretary of the Navy Ray Mabus announced today the next five Virginia-class attack submarines will be named the USS Illinois, the USS Washington, the USS Colorado, the USS Indiana, and the USS South Dakota.

 

Mabus named the Virginia-class submarines to honor the great contributions and support these states have given the military through the years.

 

“Each of these five states serves as home to military bases that support our national defense and provides men and women who volunteer to serve their country,” Mabus said. “I look forward to these submarines joining the fleet and representing these great states around the world.”

 

None of the five states has had a ship named for it for more than 49 years. The most recent to serve was the battleship the USS Indiana, which was decommissioned in October 1963.

 

The selection of Illinois, designated SSN 786, is the second ship to bear the state name and is home to the Navy’s one and only Recruit Training Command in Great Lakes where every enlisted sailor begins his or her service.

 

The selection of Washington, designated SSN 787, is the third ship to bear the state name and the state’s Puget Sound area, where the Navy’s third-largest fleet concentration is located.

 

The selection of Colorado, designated SSN 788, is the third ship to bear the state name. The second ship was a battleship that stood as the lead ship of her class and took part in the Tarawa invasion.

 

The selection of Indiana, designated SSN 789, is the third ship to bear the state name and is the home to the Naval Surface Warfare Center Crane Division, in Crane, Ind., the Navy’s premier engineering, acquisition and sustainment organization which supports our maritime warriors.

 

The selection of South Dakota, designated SSN 790, is the third ship to bear the state name. The second ship was a battleship that also stood as the lead ship of her class and fought extensively in the Pacific theater during World War II.

 

“Prior ships carrying the names of these five states stood as defenders of freedom on the water. Now these states will represent the latest and greatest technology ever assembled to submerge below the surface and project power forward,” Mabus said.

 

These next-generation attack submarines will provide the Navy with the capabilities required to maintain the nation's undersea supremacy well into the 21st century. They will have enhanced stealth, sophisticated surveillance capabilities, and special warfare enhancements that will enable them to meet the Navy's multi-mission requirements.

 

These submarines will have the capability to attack targets ashore with highly accurate Tomahawk cruise missiles and conduct covert long-term surveillance of land areas, littoral waters or other sea-based forces. Other missions include anti-submarine and anti-ship warfare; mine delivery and minefield mapping. They are also designed for special forces delivery and support.

 

Each Virginia-class submarine is 7,800-tons and 377 feet in length, has a beam of 34 feet, and can operate at more than 25 knots submerged. It is designed with a reactor plant that will not require refueling during the planned life of the ship, reducing lifecycle costs while increasing underway time. The submarines will be built in partnership with General Dynamics/Electric Boat Corp. SSN 786, 788 and 790 will be built by Electric Boat in Groton, Conn. SSN 787 and 789 will be built by Huntington Ingalls Industries-Newport News Shipbuilding in Newport News, Va.

 

CORRECTION: Apr. 13, 2012, no. 264-12 -- The name of the USS Indiana, SSN 789, home center is corrected to Naval Surface Warfare Center Crane Division, in Crane, Ind.

 

CORRECTION: Apr. 13, 2012, no. 264-12 -- The companies building each ship have been corrected from Northrop Grumman Shipbuilding to Electric Boat in Groton, Conn., for the USS Illinois, SSN 786; the USS Colorado, SSN 788; and the USS South Dakota, SSN 790, and Huntington Ingalls Industries-Newport News Shipbuilding in Newport News, Va., for the USS Washington, SSN 787 and the USS Indiana, SSN 789

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  • 3 weeks later...

complimenti ai cantieri americani per avere sfornato il nono Virgiani con un anno di anticipo sul programma

l'articolo di defencetalk al link http://www.defencetalk.com/general-dynamic...i-us-navy-42264

 

 

General Dynamics Delivers Submarine Mississippi to US Navy Ahead of Schedule

 

 

General Dynamics Electric Boat today delivered the nuclear-powered attack submarine Mississippi (SSN-782) to the U.S. Navy 363 days ahead of contract schedule and more than $60 million below target cost. Electric Boat is a wholly owned subsidiary of General Dynamics (GD).

 

John Holmander, vice president and Virginia program manager for General Dynamics Electric Boat, noted that Mississippi was at the most combat-ready state of any Virginia-class submarine at delivery. He credited the Navy, the shipbuilders and the supplier base for achieving significant shipbuilding benchmarks with the delivery of Mississippi.

 

Mississippi is the ninth ship of the Virginia Class, the most advanced submarines in the world. These ships are providing the Navy with the capabilities it requires to retain its undersea dominance well into the 21st century. Mississippi will join the fleet in a commissioning ceremony June 2 in Pascagoula, Miss.

 

“When compared with the lead ship of the Virginia Class, we have reduced our construction span time by two years, and implemented improvements that reduced construction labor hours by 30 percent,” Holmander said.

 

“These are remarkable achievements that demonstrate the skill and commitment of everyone involved in the Virginia-class submarine program,” he said. “This kind of performance is the best way to help the Navy attain its shipbuilding goals and ensure our continuing success as a business.”

 

Electric Boat and its major subcontractor, Newport News Shipbuilding, have received contracts to build the first 18 submarines of a planned 30-ship Virginia Class under a unique teaming agreement.

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  • 3 months later...

Ho avuto modo di apprezzare questi documentari relativi agli USSN americani della classe Virginia:

 

http://www.videopediaworld.com/video/12604/Future-Weapons-Virginia-Class-Submarine

http://www.videopediaworld.com/video/92247/Submarine-docu-uss-virginia-1

http://www.videopediaworld.com/video/92248/Submarine-docu-uss-virginia-2

http://www.videopediaworld.com/video/92305/Submarine-docu-uss-virginia-3

http://www.videopediaworld.com/video/92306/Submarine-docu-uss-virginia-4

 

Contengono sia immagini relative alla costruzione di questa classe di sottomarini, i più evoluti del momento dal punto di vista tecnologico, oltre che immagini degli interni ad un dettaglio impressionante.

 

Buona visione! :smiley19:

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  • 2 years later...

Venerdì 29 agosto la US Navy ha accettato la consegna, se così si può tradurre, dell'11 esemplare di sottomarino classe Virginia, lo USS North Dakota SSN 784.

 

SSN784130915-B321_zpsedb4bf72.jpg



La notizia sarebbe di ordinaria rilevanza, ma è interessante il fatto che il North Dakota è il primo del Block III, il cui progetto è stato rivisto per andare incontro alla riduzione dei costi del progetto.

La modifica più importante e strutturale riguarda l'aver rivisto la prua e il sistema di lancio dei missili da crociera Tomahawk, che passa da 12 VLS individuali a 2 molto grandi, in grado di ospitare 6 missili ciascuno (a differenza di altre classi, qui i VLS sono a prua, davanti alla vela).

 

0878401_zps9ab55967.jpg

Nell'immagine, in alto il nuovo sistema di stoccaggio dei missili Tomahawk adottatto per il Block III, in basso il sistema precedente.

 

 

Altre variazioni si riscontrano nelle dimensioni, ma si parla di centrimetri, le performance per cui è stato realizzato non cambiano: capacità di operare in acque costiere e profonde per operazioni antisommergibile, antinave, attacco a terra, rilascio di forze speciali, intelligence e contrasto alle mine.

E' interessante notare come il progetto, avviato 10 anni fa, sia stato sempre regolare, consegnando alla USN una unità all'anno, riducendo i costi, i tempi di consegna e mantenendo gli standar di efficienza: da imitare!

 

 

Fonte: Defence Talk, "PCU North Dakota (SSN 784), First Block III Virginia Class Submarine Delivered"

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qui se apro il portello devo lanciarli tutti?

 

Immagino di no, probabilmente il sistema di controllo non è cambiato, solo che hanno adottato un diverso sistema di stoccaggio per salvare spazio e soldi.

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Il "Rac" dei missili assomiglia a quello dei classe Ohio convertiti. Magari è stato fatto per convenzionare il sistema di riarmo. Invece che 1 a 1 come nei vecchi Virginia .

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  • 4 months later...

La US Navy rende omaggio all'ideatore dei battelli nucleari. da defencetalk al link http://www.defencetalk.com/navy-names-new-virginia-class-attack-submarine-61857/#ixzz3Pkxx4WwU il SSN 795, SSN classe Virginia a Virginia, si chiamerà USS Hyman G. Rickover. penso fosse quantomeno dovuto...

 


Navy Names New Virginia-Class Attack Submarine

 

Secretary of the Navy Ray Mabus announced today that SSN 795, a Virginia-class attack submarine, will bear the name USS Hyman G. Rickover.

Mabus named the submarine to honor U.S. Navy Admiral Hyman G. Rickover, the man credited for developing USS Nautilus (SSN 571), the world’s first operational nuclear-powered submarine.

Virginia-class submarines provide the Navy with the capabilities required to maintain the nation’s undersea supremacy well into the 21st century. They have enhanced stealth, sophisticated surveillance capabilities, and special warfare enhancements that enable them to meet the Navy’s multi-mission requirements.

Virginia-class submarines have the capability to attack targets ashore with highly accurate Tomahawk cruise missiles and conduct covert long-term surveillance of land areas, littoral waters or other sea-based forces. Other missions include anti-submarine and anti-ship warfare; mine delivery and minefield mapping. They are also designed for special-forces delivery and support.

Each Virginia-class submarine is 7,800 tons and 377 feet in length, has a beam of 34 feet, and can operate at more than 25 knots submerged. It is designed with a reactor plant that will not require refueling during the planned life of the ship, reducing lifecycle costs while increasing underway time.


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  • 4 months later...

Da defensetalk giunge notizia che il SSN785 John Walker... pardon Warner (pensavo dessero anche nomi di whisky ai loro battelli?!? :biggrin: ) ha completato con successo le prime prove in mare

 

dal sito US Navy, questi i battelli in servizio o pronti per entrarci

 

 

SSN 774 USS VIRGINIA Commissioned Oct 23,2004

SSN 775 USS TEXAS Commissioned Sept 9, 2006

SSN 776 USS HAWAII Commissioned May 5, 2007

SSN 777 USS NORTH CAROLINA Commissioned May 3, 2008

SSN 778 USS NEW HAMPSHIRE Commissioned Oct 25, 2008

SSN 779 USS NEW MEXICO Commissioned Mar 27, 2010

SSN 780 USS MISSOURI Commissioned Jul 31, 2010

SSN 781 USS CALIFORNIA Commissioned Oct 29, 2011

SSN 782 USS MISSISSIPPI Commissioned June 2, 2012

SSN 783 USS MINNESOTA Commissioned Oct 29, 2013

SSN 784 PCU NORTH DAKOTA

SSN 785 PCU JOHN WARNER

 

e quelli programmati

 

SSN 786 ILLINOIS

SSN 787 WASHINGTON

SSN 788 COLORADO

SN 789 INDIANA

SSN 790 SOUTH DAKOTA

SSN 791 DELAWARE

 

questo il link https://www.defencetalk.com/virginia-class-submarine-john-warner-ssn-785-successfully-completes-initial-sea-trials-64340

e questo l'articolo

Virginia-Class Submarine John Warner (SSN 785) Successfully Completes Initial Sea Trials

Huntington Ingalls Industries (HII) announced today that the newest Virginia-class submarine, John Warner (SSN 785), successfully completed its initial sea trials on Saturday. Sea trials are aggressive operational tests that demonstrate the submarine’s capabilities at sea. John Warner, the first Virginia-class submarine to be named for a person, is being built as part of a teaming arrangement between HII’s Newport News Shipbuilding division and General Dynamics Electric Boat.
“Alpha sea trials represent the first underway test of the quality of the craftsmanship that went into the construction of this great vessel and the skill of the crew that operates her,” said Jim Hughes, Newport News’ vice president of submarines and fleet support. “Both the ship and the crew performed incredibly well, resulting in extremely successful trials that enable the ship to advance directly into its next set of tests. The John Warner is now well on its way to being another successful and early Virginia-class delivery.”
All systems, components and compartments were tested during the trials. The submarine submerged for the first time and operated at high speeds on the surface and underwater. John Warner will undergo several more rounds of sea trials before delivery to the Navy by Newport News.
“The sea trials were a huge success,” said Cmdr. Dan Caldwell, the submarine’s prospective commanding officer. “The ship is in great material condition, and I could not be more proud of the way the crew performed. They have worked tirelessly for the last two years preparing to take this ship to sea, and it showed during sea trials. We look forward to completing the ship’s delivery and joining the operational fleet.”

Modificato da Totiano
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Da defensetalk giunge notizia che il SSN785 John Walker... pardon Warner (pensavo dessero anche nomi di whisky ai loro battelli?!? :biggrin: ) ha completato con successo le prime prove in mare

 

dal sito US Navy, questi i battelli in servizio o pronti per entrarci

 

 

SSN 774 USS VIRGINIA Commissioned Oct 23,2004

SSN 775 USS TEXAS Commissioned Sept 9, 2006

SSN 776 USS HAWAII Commissioned May 5, 2007

SSN 777 USS NORTH CAROLINA Commissioned May 3, 2008

SSN 778 USS NEW HAMPSHIRE Commissioned Oct 25, 2008

SSN 779 USS NEW MEXICO Commissioned Mar 27, 2010

SSN 780 USS MISSOURI Commissioned Jul 31, 2010

SSN 781 USS CALIFORNIA Commissioned Oct 29, 2011

SSN 782 USS MISSISSIPPI Commissioned June 2, 2012

SSN 783 USS MINNESOTA Commissioned Oct 29, 2013

SSN 784 PCU NORTH DAKOTA

SSN 785 PCU JOHN WARNER

 

e quelli programmati

 

SSN 786 ILLINOIS

SSN 787 WASHINGTON

SSN 788 COLORADO

SN 789 INDIANA

SSN 790 SOUTH DAKOTA

SSN 791 DELAWARE

 

questo il link https://www.defencetalk.com/virginia-class-submarine-john-warner-ssn-785-successfully-completes-initial-sea-trials-64340

 

e questo l'articolo

 

Una domanda,

come mai queste due unità:

SSN 784 PCU NORTH DAKOTA

SSN 785 PCU JOHN WARNER

hanno come prefisso del loro nome PCU e non USS?

 

Cosa significa quel prefisso diverso?

 

Un'altra domanda sul sistema di lancio alternativo del block III.

Un portello di quelle dimensioni (in grado di portare fino a 6 Missili stoccati all'interno, quindi con un diametro ragguardevole) non genera anche maggiore rumore o disturbi ai sensori rispetto ad un portelli di ridotte dimensioni quali erano quelli dei precedenti VLS?

 

Per quanto riguarda il fatto di posizionare i VLS a prua invece che a poppa come gli SSBN Ohio (e precedenti) è cosa normale per i sottomarini US Navy non Balistici come i precedenti 688 Los Angeles (anche loro li avevano a prua davanti la vela) come mostrato qui lo USS Santa Fe https://en.wikipedia.org/wiki/Los_Angeles-class_submarine#/media/File:USS_Santa_Fe_%28SSN-763%29_VLS_doors_open.jpg

Modificato da Regia Marina
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55s3gi.jpg

 

Qui un dettaglio del sistema montato sulla classe Ohio SSGN.

Dovrebbe essere lo stesso sistema adottato sui block III dei Virginia

 

In questo articolo che ho trovato sul magazine dell'US NAvy è riportata una esauriente descrizione del funzionamento del sistema MAC (Multiple All-Up-Round Canister , il multilanciatore di tomahawk in pratica) e delle prove in mare svolte da un classe Ohio SSGN.

http://www.navy.mil/navydata/cno/n87/usw/issue_23/ssgn2.htm

 

In sintesi il sistema permette il lancio di uno o due o tutti i 7 missili ospitati all'interno del lanciatore senza danneggiare i restanti.

La larghezza del lanciatore occupa lo spazio precedentemente occupato da un lanciatore di missili Trident.

Modificato da Regia Marina
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  • 8 months later...

Varato un nuovo battello, il 14° della serie, con un nome famoso: Washington!

In effetti non so se sia intitolato allo stato o al Presidente, ma quest'ultimo era il nome del primo lanciamissili balistici americano.

 

ecco l'articolo da defencetalk al link http://www.defencetalk.com/us-navy-to-christenattack-submarine-uss-washington-ssn-787-66908/#ixzz42oO7Sbho

 

 

 

US Navy to ChristenAttack Submarine USS Washington (SSN 787)

The US Navy will christen its newest Virginia-class attack submarine USS Washington (SSN 787), Saturday, March 5, during an 11 a.m. EST ceremony at Newport News Shipbuilding in Newport News, Virginia.
The ceremony will be broadcast live at www.washingtonchristening.com.
Elisabeth Mabus is the ship’s sponsor. Secretary of the Navy Ray Mabus will deliver the principal address.
“The christening of the future USS Washington brings this technological marvel one step closer to joining the fleet where it will serve as a crucial piece of the finest expeditionary fighting force the world has ever known,” said Secretary Mabus. “Submarines like the Washington, and all of our platforms, are essential to our sailors and Marines’ ability to do their jobs. Our ships, and those who build them, enable our Navy and Marine Corps to maintain a global presence and protect America. This ceremony is a celebration of not only a submarine but also those who worked to build it – the backbone of our ability to protect our nation – our shipbuilders.”
The future Washington (SSN 787) is the 14th Virginia-class nuclear submarine and the fourth Virginia-class Block III submarine. The ship began construction in 2011 and will commission in 2017.
Block III and later Virginia-class submarines have a redesigned bow which feature a water-backed Large Aperture Bow (LAB) sonar array and two large diameter Virginia Payload Tubes (VPTs), each capable of launching six Tomahawk cruise missiles. The two VPTs replace 12 individual Vertical Launch System (VLS) tubes utilized on earlier submarines. The VPTs simplify construction, reduce acquisition costs, and provide for more payload flexibility than the smaller VLS tubes due to their increased volume. The Washington will have the capability to attack targets ashore with highly accurate Tomahawk cruise missiles and conduct covert long-term surveillance of land areas, littoral waters, or other sea-based forces. Other missions include anti-submarine and anti-ship warfare; Special Forces delivery and support; and mine delivery and minefield mapping. So far, 12 Virginia-class submarines have been delivered, 11 are in construction, and five are under contract.
The future Washington will be the third U.S. Navy ship to be commissioned with a name honoring the State of Washington. The previous two ships were a World War II battleship (BB-56), decommissioned in 1947, and an armored cruiser (ACR-11) which served under the name from 1905 to 1916.
Virginia-class submarines weigh 7,800 tons and are 377 feet in length, have a 34 foot beam, and can operate at more than 25 knots submerged. They are built with a reactor plant that will not require refueling during the planned life of the ship – reducing lifecycle costs while increasing underway time. These next-generation attack submarines provide the Navy with the capabilities required to maintain the nation’s undersea supremacy well into the 21st century. They have improved stealth, sophisticated surveillance capabilities and special warfare enhancements that will enable them to meet the Navy’s multi-mission requirements.
c'è anche una bella foto di qualche tempo fa virgnia-class-attack-submarine-uss-washi

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Il programma di sostituzione della classe Los Angeles sembra procedere ben spedita, dunque. Altri 14 unità sono previste nei prossimi anni, senza contare gli altri 20 non ancora ordinati che potrebbero essere acquisiti dalla USN.

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Varato un nuovo battello, il 14° della serie, con un nome famoso: Washington!

In effetti non so se sia intitolato allo stato o al Presidente, ma quest'ultimo era il nome del primo lanciamissili balistici americano.

 

ecco l'articolo da defencetalk al link http://www.defencetalk.com/us-navy-to-christenattack-submarine-uss-washington-ssn-787-66908/#ixzz42oO7Sbho

 

 

 

Il nome dovrebbe seguire quello degli altri classe Virginia i cui nomi fanno riferimento agli Stati (quindi il Virginia di cui parliamo è intitolato allo stato di Washington).

 

Solitamente è uso nella US Navy quando si "dedica" una unità ad una persona, viene utilizzato l'intero nome come per esempio il "Jimmy Carter" o il precedente USS George Washington, ecc...

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  • 1 year later...

Battezzato, l'Indiana SSN 789, sesto battello del block III e quindicesimo della classe Virginia. lo apprendiamo da questo articolo al link http://www.military.com/daily-news/2017/05/01/vp-pence-joins-christening-new-submarine-newport-news.html

 

 

VP Pence Joins in Christening New Submarine at Newport News

 

NEWPORT NEWS, Va. — Vice President Mike Pence joined Navy officials for the christening of America's newest fast-attack nuclear-powered submarine.
Pence traveled to Newport News on Saturday for the christening of the USS Indiana, named for his home state.
The Indiana is a Virginia-class attack submarine that the Newport News shipyard built in a teaming arrangement with General Dynamics Electric Boat of Groton, Conn. Construction on the boat began in 2012 with 4,000 shipbuilders participating. It's scheduled to be delivered to the Navy later this year.
The Navy says the submarine will help the U.S. maintain its undersea superiority well into the 21st century.
Acting Navy Secretary Sean Stackley has called the vessel a technological marvel.
The nearly 380-foot-long sub's reactor won't require refueling during the boat's entire planned life.
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