Jump to content

De Navi Submergibili


Ocean's One

Recommended Posts

  • Replies 275
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mi stavo perdendo le puntate, accidenti!

il cane nasus è eccezionale invenzione! penso che sarà adottato in ogni futuro battello...

a con la corsa di Le Mans ti sei superato, raggiungendo nuove eccelse cime di divertimento (sarà che sono appassionato di motori...)

 

Certo, ora dobbiamo vedere cosa succede alle prime prove in quota, c'è sempre qualche emergenza tipo piccole infiltrazioni, timoni bloccati o manovrati male... ci fu un Sauro che, sbagliando la manovra in quota marcia indietro andò vicino a superare le quote di collaudo, che ne dici Vate?

Link to comment
Share on other sites

@Lazer:

Meravigliose!!!

Le posso copiare ed usare? Hanno un codice?

 

_____________

 

@Totiano:

Dir, grazie dei suggerimenti per la storia.

Certo, le prove in quota saranno particolarmente critiche, anche a causa della totale mancanza di esperienza pregressa.

Totianus dovrà ricercare il limite strutturale di uno scafo in legno mai verificato in precedenza: non facile.

Qualche ideuzza su quel che succederà già ce l'ho... :biggrin:

(Però, per essere relativamente credibile, quale profondità di collaudo vogliamo assegnare a Nave Toti? 40m? 80m? 120m?)

 

Invece, in merito agli errori di manovra di timoni o altro, è chiaro che l'espertissimo pilota Iscandarius NON PUO' sbagliare!

Tuttavia, qualcosa di inaudito accadrà lo stesso (se ti scrivo un pm per anticipartelo, gli altri lettori saranno invidiosi?)

 

In realtà, per garantire la linearità della storia, tutto ciò accadrà solo fra due o tre puntate. Per ora nave Toti deve prendere il mare e verificare innanzitutto la propulsione, immergendosi solo a quota periscopica: la submersio magna arriverà in seguito.

 

_____________

 

@Iscandarius:

O nobile pilota, pensando alle tue eroiche gesta ti dedico questa velocissima quadriga competitionis.

Ave et vale!

 

 

Quadriga_OK.png

 

 

 

.

 

Edited by Ocean's One
Link to comment
Share on other sites

Capitulus VII – PROBA IN MARI

 

 

Die sequenti, navis submergibilis TOTI erat in banchina, iam parata et refocillata per suum iter inaugurale.

"Recti!", ululavit praefectus in secunda Sirius Servellius ad aequipagium paratum supra pontem.

In tono solemni, admiral Totianus proferuit:

"Uficiales et nautae, hodie est magnus dies per classem Romanam. Habemus honorem experimentandi novam et mirabilem navem submergibilem! Memento, mottum istae navis est: VINCERE AB OMNI PRETIO, ed hodie nos vincemus contra profunditatem maris. Vincemus, in nostra navi TOTI !"

 

In brevi tempore, navis departenda erat. Totianus se revolsit ad secundum:

"Imperium tibi, Sirius: duc nos extra portum!"

Subito Sirius Servellius disposuit departitam cum praecisis praeceptis:

"Liberate nos a funibus! Laxa ad proram! Laxa ad puppam!"

"Sic, domine!"

"Iscandarius, tota barra ad sinistram!"

"Sic, domine!"

"Abagnales, procedere moderate!"

Per navigatione in superficie, navis TOTI habebat duos motores termici in vero speciales: illi erant frates Iosephus et Karmel Abagnales, fortissimi rematores iam victores de multissimis competitionibus cum eorum navicula ad remos.

Etiam appellati "Ianutius" et "Turiddus", duo motores humani stabant in sala machinae et roteabant ferreas manuvellas, imprimendo intensum motum ad helicam pentapalam.

Celere, navis submergibilis evadit portum, cum helica roteanti per centivigintos gyros ad minutum.

In sua sella, expertus pilota Iscandarius ducebat battellum cum rota gubernationis; navis TOTI erat docilis et reactiva a timonibus.

 

In vasto mari, admiral Totianus cepit imperium, in fini instruendo submersionem:

"Tempus est! Aperite captationes a mari! Aperite sfogationes aeris! Saturate pentulam submersionis!"

Operando valvulas, uficialis submersionis BilancioZeus incepit replendi metallicam pentulam, aestimando praecisum ponderem de aqua immissa:

"Cogito pentulam esse repletam per quinquaginti per centum..."

"Cogito octuaginti per centum…"

"Cogito nos esse plus poderosos quam aqua…"

"COGITO, ERGO SUB!"

 

Et in facto navis TOTI stabat sub aqua, per prima vulta in historia mundi.

 

 

 

.

Edited by Ocean's One
Link to comment
Share on other sites

Pesante! In tutti i sensi! :smile:

(È vero, Dir, dovevo ricordarmi di quest'atlro tuo post. Foto interessantissima, per inciso)

 

 

In realtà, quest'idea non è applicabile al Toti romano: non serve un falegname per tagliare lo scafo, gli Abagnales possono uscire da soli, con le loro gambe...

 

Invece, un'altra idea già ce l'ho. Ne parliamo fra 3-4 giorni. Ciao!

Link to comment
Share on other sites

Maximus Narexus,

 

Lascio la replica al diretto interessato.

Da un lato, il Magnus Praemiun del Circo Massimo è una gara importante, visto che Luisius Hamiltonius è ancora il detentore del titolo delle quadrighe Primae Formulae.

D'altro canto, i metri di acqua che ora stanno sopra la testa del nostro uomo sono un valido deterrente...

Link to comment
Share on other sites

Sequitur – PROBA IN MARI

Exultando per excellentem submersionem, admiral Totianus imperavit: "Mantinere istam quotam!"

BilancioZeus dosavit praecisam quantitatem aquae in pentula submersionis et in capsis assecti prorae et puppae, pro mantinenda profunditate.

Navis TOTI nunc ibat quinque metros sub superficie maris. Admiral sententiavit:

"Appello nostra positionem ut quotam periscopicam. Ergo, elevate speculum periscopicum !"

Speculum periscopicum erat artificium in forma de alto sifoni, cum argenteis speculis internis per reflectendam imaginem maris ad interiora salae manovrae.

Natum ex idea Andreae VCC, instrumentum permittebat cognitionem de bersalios in superficie, pro eorum vulneratione a recondita profunditate. Ista capacitas erat beneficium extremum, in modo speciali pro futuris praefectis qui pugnaverint durissimum "bellum convogliorum".


Totianus aperuit manopulas intarsiatas, adponendo oculos ad vitreum visorem.

Apparuit navis loricata ROMA, ignara de praesentia battelli submergibilis.

"Video nostrum bersalium!", ululavit admiral, praefigurando exercitationem bellicam contra illam navem:

"Relevatio quinquaginta, directionem ducentidecem. Pilota, procede per istum scopum!"

"Cum magno gaudio, domine!" exultavit Iscandarius.

In perfecta manovratione, pilota duxit battellum ad optimam positionem per tirum contra ignarum bersalium.

"Nunc!", exclamavit Totianus, felix de efficientissima simulatione, "Si nos iam habuissemus arietes torpedines, navis ROMA esset mortua!"

(In vero, illo die arietes torpedines erant in stiva navis Vespucii, sub secura custodia centurionis Vigilis, in longo itinere ad urbem Misenum)

 

Post surpresam ad navem ROMAM, felicitas Totiani non perduravit longe.

In brevi tempore, director machinae Titius Nichelius Electricus admonuit per tubulum interfonicum:

"Houstonia, habemus problemam !"

 

Perventus in salam machinae, Totianus invenit frates Abagnales sudatos et ansimantes, cum magno flatone.

Explicavit Nichelius:

"Tu vides, admiral? Nos sigillavimus scafum per immersionem, et nunc aer frisca est scarsa: illa non sufficit per laborem rematorium! Potentissimi frates Abagnales necessitant de amplissima quantitate oxigeni, quae non est!!!"

Illa erat magnam tribolatio, quia navis TOTI non habebat propulsionem.

 

In delusione magna, pessimistica vox Iscandarii audita est in sala manovrae:

"Hic totum finit ad schifìum!", ille dixit in lingua de Magna Graecia.

"None, Iscandarius!", replicavit Totianus in tono exortanti, "Habe fidem: iam cogito de solutione!"

Subito, magnus admiral disposuit altum palum, erectum a turri navis TOTI extra aquam. In extremitate pali stabat servus, qui detinebat in manu tubulum gummae conexum ad interiorem.

Per illo tubulo, aer friscam advenibat ad Abagnales motores, qui poterant exercere eorum laborem sine ulteriore difficultate.

Opera ingenii fuit efficax: in brevi tempore, navis TOTI navigabat sub aqua ad quotam periscopicam, velocitate quattuordecim nodis, sub impulso motorium Abagnalium, qui laborabant cum perfecta aeratione et efficientia.

Extra aquam stabat unus servus, cum tubulo adferenti aerem friscam pro rematoribus oxigenandis.

 

Nomen illi servi erat Primus Snorchelius.

 

 

.

Link to comment
Share on other sites

@Iscandar:

Qui le opinioni sono discordanti: pare che Monopelagus abbia usato il termine "Houstonia" per indicare la camera di manovra, anche se altre fonti citano "Houstonia est locus in remotis terris Americanis..."

 

 

@Totiano:

Certo che è stato un bel "là"!

(Del resto, tu stesso avevi messo la faccina fischiettante... )

Ho il piacere di constatare che questo racconto ormai viene scritto da circa una decina di mani, visti tutti i vostri preziosi contributi...

Link to comment
Share on other sites

Sequitur PROBA IN MARI

 

 

Cum Snorchelio, navis submergibilis navigavit in quota periscopica per magna distantia. Perventus in aquas profundas, admiral Totianus imperavit emersionem, per verificationem scafi et retractionem servi Snorchelii, ante ulteriorem probam submersam ad maxima profunditatem.

 

Navis TOTI fluctuabat emersa in superficie maris. Dubitavit BilancioZeus:

"Admiral, tu in vero vis facere novam submersionem? Iam prima fuit felix; quia repetere? Memento: Semel in anno licet risalire !"

"Quid dicis, homo timorosus? Etiam est proverbium: Repetita iuvant, et nos bis submergemus!", dixit Totianus, verificando: "Uficiales, parati sumus?"

"Navis et aequipagium eficientes, domine!", respondit Sirius Servellius.

"Scafus solidus, domine!", confirmavit Andreas VCC.

"Bonissime! Et tu, pilota? Habes fidem in nostra navi ?"

"In secula fidelis !", proferruit Iscandarius in lingua de Carabinatoribus.

 

Satisfactus, Totianus disposuit submersionem, mutata propulsione:

"Impedite Abagnales! Revertimus ad electrica!"

Altera novitas in navi TOTI erat Machina Electrica Propulsionis (aut M.E.P. in brevis verbis), qui concedebat maiorem profunditatem, non necessendo de aere a superficie.

Utcumque, illo tempore res electricae erant incognitissimae. Loquendo cum fido Sirio Servellio, Totianus externavit:

"Machina electrica numquam temptatus est! Est prima vulta"

"Verum, admiral. Sed ego confido in nostro abili Nichelio Electrico!"

 

In sala machinae, director Titus Nichelius Electricus iam operabat praeparationem motoris magna cum cura.

Nichelius scibat esse extremum vigorem in pilis mineralibus, ergo imposuit suas manus intra guantos insulatos contra periculum fulgurationis. Postea, is cepit cavos, qui habebant muletas metallicas cum ligneo manico insulatorio, colligando in parallelo duas pilas plumbeas, ante et retro.

 

In fini, cum manibus protectis, Nichelius conexit cavos ad polos machinae electricae: magna favilla fuit, et motor incepit roteandi.

"Motor roteat, motor roteat!", ululavit Nichelius, felix de sua opera.

Sub impulso Machinae Electricae Propulsionis, helica pentapala incepit roteandi vorticose, subspingendo navem TOTOS ad amplam velocitatem.

"Contum helicae!", Totianus imperavit.

"Ducenti gyri per minuto!", calculavit Nichelius, abilis homo aritmeticus.

"Velocitate? Pilota?"

Satisfactus, Iscadarius respondit:

"Quindecim nodos, domine. Motor gyrat tam quam claessidram! "

 

Illo die, navis cum propulsione electrica inventata est.

Sub electricis, navis TOTI navigabat submersa, per prima vulta in historia humanitatis.

 

 

mollette_1.png

 

 

.

Edited by Ocean's One
Link to comment
Share on other sites

Capitulus VII – PROBA IN MARI

 

....Per navigatione in superficie, navis TOTI habebat duos motores termici in vero speciales: illi erant frates Iosephus et Karmel Abagnales, fortissimi rematores iam victores de multissimis competitionibus cum eorum navicula ad remos.

Etiam appellati "Ianutius" et "Turiddus", duo motores humani stabant in sala machinae et roteabant ferreas manuvellas, imprimendo intensum motum ad helicam pentapalam....

 

L'adozione della propulsione ad helicam pentapalam è una geniale evoluzione del battello submergibis a remi con doppio scafo ! :biggrin:http://www.betasom.it/forum/index.php?showtopic=7151

 

..Finalmente tutte le idee dei pionieri vennero messe insieme da un Olandese, il fisico Cornelius van Drebbel, inventore del termometro, che risiedeva alla corte di Giacomo I, re d'Inghilterra: nel 1624 Drebbel fece costruire dai carpentieri della Royal Navy un battello a doppio scafo, provvisto di vitoni colleganti i due scafi e che una volta azionate li separava, permettendo all'acqua di appesantire l'unità e permettendole perciò l'immersione. Nel riavvitare questi vitoni l'acqua veniva espulsa e la galleggiabilità ripristinata. Il battello era propulso da 12 rematori,

I remi erano resi a tenuta stagna da maniche di cuoio. Un misterioso particolare era un elemento che Drebbel chiamava "quinta essentia", che gli permetteva di rigenerare l'aria all'interno. Il sommergibile venne varato nel Tamigi nel 1628 e percorse alcuni chilometri sott'acqua, emergendo a Greenwich: il primo viaggio subacqueo effettuato con successo nella storia...

 

TMsIvm.jpg

Ricostruzione del battello di Van Drebbel

 

bzfmoX.jpg

Stampa commemorativa d'epoca

Edited by danilo43
Link to comment
Share on other sites

Grazie dell'interessante contributo, Danilo.

Certo che fra questo battello, l'Hunley, il Turtle e il Toti di Totianus gli esempi di propulsione umana si sprecano...

 

Rispetto a quanto scrivi, però, temo che si renda necessaria una verifica: secondo lo storico Monopelagus il primo viaggio sommerso avvenne ben prima... :smile:

 

_______________

 

 

 

Capitulus VIII – SUBMERSIO PROFUNDA

 

 

Momentum cruciale advenit.

Totianus appellavit uficialem BilancioZeum, verificando assectum neutrale, et postea clamavit pilotam:

"Iscandarius, es tu paratus pro itinere in profunditate?"

"Semper! Ego natus sum paratus!"

"Ista submersionis postulat maximam paeritiam. Memento: ducere battellum submergibilem non est mica ludus pro puellis: non est mica Mascia et Ursus!"

"Ego scio, domine! Vero, non est ludus pro puellis!"

Adjunxit Sirius Servellius:

"In veritate, in veritate dico vobis: non Mascia, sed Ursus! Sicut Ursus Atlanticus, nomen sacrum ad posteros, imago mirabilis de heroico praefecto in futuro battello submerso. Quanta gloria in illo nomine! Ille sit exemplum nobis in ista ardita submersione!"

Ad illis verbis, toti uficiales se commoverunt, imaginando futuras res gestas de hominibus in battellis, semper repletae de magna gloria et strenua virtute.

In fini, Totianus suscitavit praesentes:

"Bone, nunc habemus submergendi! Pilota, timones profunditatis ad minus trigintos. Imus ad abyssos!"

In sua sella, pilota compulsit rotam gubernationis, angulando timones.

Mirabile ducta, navis TOTI incepit suam descensionem in profundo mari.

 

Transcursis duis minutis, gemitus advenit a ligneo scafo: “Crrrrrrrriccus! "

"Quid accidit?”, dixit exterritus Totianus ad Andream VCC.

"Nullo problema, admiral: est ligneum scafum quod se assestat a pressione de mari profundo."

Pro meliore verificatione, Sirius Servellius convocavit expertum:

"Nauta profondimeter, adveni in sala manovrae!"

Nauta profondimeter erat Carlus Linnaeus Botanicus, celeber naturalista et maximus expertus de lignea natura arborum. Ille habebat aures finissimos, qui poterant praesagire gravitatem de perturbatione ex gemitu ligneo.

Attentus Linnaeus auscultavit cigolamentos scafi, explicando in fini:

"Questio non datur: istud est simplex assestamentum de ligneo tecco. Cogito nos esse ad profunditatem de quadragintis metris, in plena securitate. "

"Bonissime! Prosequere iter descendente!" confirmavit Totianus.

 

Post duos minutos, secundo rumore:

"Crrrrraccus! Crrrrraccus!"

Carlus Linnaeus praesagivit:

"Iste est gemitus de ligneo frassini, in maiore pressione. Nunc profunditas est octuagintis metris, sed possumus prosequere."

"Sic erit!"

In brevi tempore advenit tertius rumor, "Crrrrroccus!", interpraetatus ut cigolamento de ligneo palissandri sub centis metris aquae, et in fini ultimo rumor:

"Crrrrrruccus!!!"

Ipso facto, profondimeter Linnaeus admonuit:

"Admiral, iste est gemitus de ligneo ebano: sumus ad profunditatem limitem de centumvigintis metris. Praeferibile suspendere descensionem."

"Bone. Est tempus levellandi. Noster scafus est integer; battellus tolerat pressionem aquae sine problema: iste exitus est excellens..."

Subito post, admiral Totianus imperavit de quota mantinenda.

Navis TOTI navigabat submersa a centumvigintis metris sub superficie maris.

 

Erat annus Quadringentesimus Octuagesimus Nonus ab Urbe Condita.

 

 

 

.

Link to comment
Share on other sites

Grazie della partecipazione, cari amici!

 

@Totianus

In questi tempi pionieristici, alle scarse risorse tecniche suppliscono la perizia e le abilità fisiche degli strenui marinai.

E non è ancora finita, come puoi immaginare...

 

@Ruber

Azzeccatissimo sommergibile a propulsione umana (anzi, extraterrestre! :smile: )

Grazie!

Ma dove l'hai trovato???

 

@Iscandarius

Lasciami dire che la standing ovation è un po' anche per chi sta al timone!

Esperto pilota di aliscafi, di quadrighe ed ora anche di navi sommergibili, audace, ardito, indomito, intrepido, impavido, impetuoso, Iscandarius si trova a proprio agio con qualsiasi veicolo, terrestre o marino!

Però, fra tutti i tuoi mezzi, tu quale preferisci?

Probabilmente il Toti è il più impegnativo, visto che si tratta di un prototipo totalmente nuovo.

Dicci: si pilota bene? Come reagisce ai timoni?

 

 

.

Link to comment
Share on other sites

Dato che ti stai addentrando in reami scientifici, ho già pensato al fatto che Galilei, GIUSTAMENTE, venne a suo tempo attaccato dagli scienziati suoi contemporanei perché a un certo punto si era messo a pubblicare in italiano anzichè nell'internazionalissino latino. Ecco, tu stai effettuando il nuovo giro di ruota! Nè inglese, nè cinese, nè tantomeno un galileiano italiano, ma latino...Ritorno alle origini! AB IMO! "Abimo Toti"

Edited by malaparte
Link to comment
Share on other sites

Carissima Sibylla,

 

apprezzo quanto scrivi, ed in particolare il riferimento al contenuto scientifico della presente opera di Monopelagus.

In effetti, il tuo intervento è la perfetta introduzione al nuovo episodio: navis TOTI è un concentrato di tecnologia navale, che ha fatto fare un notevolissimo passo avanti a tutte le scienze del periodo, dalla fisica alla matematica.

Addirittura, proprio come Galileo, anche Totianus ha sovvertito i canoni scientifici dell'epoca!

Leggi pure... :smile:

 

(e grazie ancora ad Iscandar per il delfino!)

 

_______________

 

 

Sequitur SUBMERSIO PROFUNDA

 

 

Ad quotam centumvigintis metris, navis TOTI erat proxima ad profunditatem limitem. Totianus disposuit:

"Uficialis submersionis, mantine assectum neutrale. Pilota, levellemus!"

Iscandarius Magnus traxit rotam gubernationis, anglulando timones ascendentes. Docilis et reactivus, battellus levellavit ex suo priori assecto adpruato.

In mente sua, pilota Graecus cogitabat:

"Navis magnifica! Est tam quam equitandum delphinum !"

 

Iam Totianus imperabat de navigatione submersa:

"Directio centiquadraginta, electricus ad mediam velocitatem!"

Nunc navis TOTI erat verus submbergibilis in mari profundo. Magna cum cura, admiral verificavit perfectam angulationem scafi:

"Pilota, sumus minime adpruati. Adporta correctionem: timones duos grados ad saliendi..."

Et subito post:

"Bone, nunc sumus appuppati: timones profunditatis ad minus duo grados, pro descensione"

Sed battellus oscillabat sicut delphinus, et praefectus imperabat continuam correctionem:

"Bis, sumus adpruati: timones unum gradum ad saliendi"

"Nunc sumus appuppati: impero timones minus unum gradum!"

 

Pendulum perseverabat.

De facto, admiral Totianus volebat timones neutrales, sed istud erat difficile dicendi in Latino:

"Iscandarius: timones ad nullos grados!"

"Admiral, non te comprehendo"

In vero, Totianus significabat nullam angulationem de timonibus, sed numerus nullus in lingua Latina non erat!

Admiral bis temptavit explicandi:

"Pilota, pro nostris timonibus non significo nec grados positivos, nec grados negativos, sed volo grados nullos!".

"Nullos? Est iste numerus? Non capto"

 

Totianus comprehendit situationem esse sine via exodi, tam quam pugnandi contra mulinos ad ventum. In lingua latina numerus nullus non erat: impossibile imperare correcte ad pilotam!

Post intensam cogitationem, admiral appellavit centurionem Ruber, suum coadiuvator maior et furierem secretarium in navi TOTI:

"Ruber, scribe et attesta quod declaro pro basi Supermarina:

 

 

In data hodierna, pro resolvendo assectum submersum de navi TOTI,

EGO,

Marcus Totianus Betasomius

cum mea autoritate Admiralis Classis Romanae,

INSTITUO

NUMERUM ZIRUM

qui habet significatum de numero nullo, nec positivo, nec negativo.

Iste numerus est institutum nunc et per semper."

 

Subito post, admiral imperavit:

"Pilota, timones ad zirum!"

Sine ulla dubitatione, Iscandarius imposuit timones profunditatis ad zirum, et navis TOTI percursit decem milia in perfecto assecto submerso.

 

Illo die, numerus zirus inventatus est et permanuit nobis per secula seculorum.

 

 

NUMERUS_ZIRUS.png

 

 

.

 

Edited by Ocean's One
Link to comment
Share on other sites

per quanto mi ricordo l'invenzione dello O è si attribuita agli arabi, ma comunque nulla vieta che anche essi abbiano fatto propria un'intuizione di un antico romano (Marcus Totianus Betasomius) che era andata purtroppo nel dimenticatoio come tante altre......Così abbiamo salvato capra e cavoli.....

Link to comment
Share on other sites

Vigile,

ista est solutio optima pro explicando incongruentiam!

Però, a pensarci bene, perché non vogliamo pensare che entrambe le culture abbiano avuto l'intuizione contemporaneamente? :blink:

In questo modo, l'involontaria intromissione di Totianus crea grande disappunto ai Cartaginesi, che si ritenevano i veri detentori del mirabile strumento matematico, e la loro ira potrebbe anche portare ad una nuova guerra!

I timori del nostro Dir risultano fondati... :ohmy:

 

__________

 

 

Notatio historica: De Inventione Numeri Ziri

Post declarationem Totiani, notitia ut Romani invenuissent numerum zirum advenit ad Hannibalem Yamamotem, regem Carthaginis.

Ille fuit iratus praeter modo, cogitando numerum zirum esse suam potestatem, inventam a Babyloniis et Arabicis, et subito permutatam ad civitatem Carthageniensem.

In vero, Arabici et Romani advenerunt ipso facto ad ipsam inventionem, sed Hannibal Yamamos non tolerabat intromissionem Romanam in suis rebus aritmeticis!

Per ista causa, rex fuit iratissimus et, dicitur, sua ira causavit secundum bellum Carthaginis contra Romam.

In brevi tempore, nova facta bellica consecuta sunt.

 

 

 

.

Edited by Ocean's One
Link to comment
Share on other sites

:biggrin:

Nihil, aut ZIRUS, sufficit ad bellum scatenandum!

Ben detto, Dir!

:smiley19::smiley19:

________________________

 

 

Sequitur SUBMERSIO PROFUNDA

 

 

Iter submersum perduravit regulare, sed ad improvisum auditus est rumor aquae fluentis.

Perplexus, Andreas VCC expressit:

"Hic felis ce covat"

In realitate, non erat felis sed canis. Mascotta de bordo, canis Nasus, subito percepuit aquam fluentem in ignota positione intra scafum.

Animal punctuavit in directione de suspecta infiltratione, et subito Sirius Servellius ululavit:

"Infiltratio! Claudetes portas stagnas! Servus Sentinarius, adveni mihi!"

Fortissimus servus Hercules Sentinarius advenit in loco periculoso, operando pumpam manualem cum suis robustis brachiis, per expellendam aquam internam.

Sed aqua non erat!

"Infiltratio non est!", stupefecit Totianus, "Possibile? Quid accidit?"

Andreas VCC explicavit causam tribolationis:

"Rumor aquae advenit a sciaquino latrinae! Sua sponte, nauta Vespasianus operavit ad impiantum idricum latrinae et procuravit rumorem suspectum!"

"Pessime!!! Latrina non est operanda in profunda quota! Captum?"

 

Admonito Vespasiano, tribulatio erat resolta, sed in brevi tempore rumor metallicus advenit a prora.

DONNNGGGGUUUUSSSS! DONNNGGGGUUUUSSSS!

"Et nunc, quid est?"

"Admiral, aliquis bussat ad nostrum tubulum torpedinis!!!", respondit Andreas VCC.

"Verum dicis?!? Sumus ad centumvigintos metros sub acqua! Quis bussat? Unus solus homo potest natare in ista profunditate! Aperite tubulum, subito!"

Esaurito tubulo ab aqua, portellus apertus est. Maximus Torsionis apparuit.

"Lupus in fabula!", dixit Totianus ad novum perventum.

"Vale, admiral! Ecce tuus uficialis ad torpedines!"

 

In vero, praefectus Maximus Torsionis nominatus erat uficialis ad armas, sed non in initiali aequipagio, quia torpedines non erant impositae ab initio.

Sua sponte, strenuus incursor nataverat sub aqua usque battellum, per sua maxima curiositate. Tempus expectandi non habebat:

"Ergo, iste est battellus subaqueus TOTI ? Inventio mirabilis!"

Replicavit Sirius Servellius:

"Sic, inventio mirabilis! Non pizzas et ficos, sed navis submergibilis!"

Subito, praefectus in secunda narravit de collaudo battelli et de submersione, explicando Maximo ne arietes torpedines essent in navi. Respondit ille:

"Iam scìo, Sirius. Eram cum illis torpedinibus in urbe Flumine, tempore ante. Cognosco ut arietes torpedines adportandi sint in nostra futura statione, ad portum Misenum, a strenuo centurio Vigile!"

 

In dicendo hoc, oculi Maximi Torsionis se aperuerunt in cupido aspecto:

"Sed, admiral, post receptionem de arietibus, NOS OPERAMUS ILLAS TORPEDINES, VERUM? Ego sum hic per menandas manus, non per me reposandum!"

"Ne te concerne, Maxime, occasio pugnandi advenerat in brevi tempore!"

"NEC PUGNA, NEC PARTYS !", dixit homo strenuus, parafrasando mottum de vino Martino.

 

 

.

Edited by Ocean's One
Link to comment
Share on other sites

Sequitur – SUBMERSIO PROFUNDA

 

 

Navigatio submersa processit per ulteriora quindecim milia.

In fini, Sirius Servellius cogitavit esse tempus per concursum cum navi refocillatrici.

"Admiral, sumus in regione de nostro congresso. Expecto navem auxiliatricem esse in ista area."

"Bone. Nunc debemus indagare de ista navi. Nauta Sonarius, age officium tuum!"

 

Otorinus Sonarius Passivus erat homo de minuto corpore, sed habebat aures efficientissimas et sensibilissimas.

In navi TOTI, ille operabat servigium hydrophonicum, cum mirabili artificio pro cognitione de rebus stantibus in aqua circumstanti.

In facto, battellus non solum habebat speculum periscopicum, utilem in minima profunditate, sed etiam complexum artificium de ausculto subaqueo, per intelligendos obstaculos navigationis et naves fluctuantes in proximitate.

Mirabilis machina erat composita a multitudine de laminis metallicis, dispositis circa nasum battelli. Laminae poterant vibrare per undis sonoris et erant conexae ad stetoscopium, adferentem sonum ad aures de nauta Sonario.

Ergo, ille nauta poterat intellegere de sono advenienti per aquam, ipso facto cogitando de navibus adpropinquantibus ad battellum.

 

In brevi tempore, Otorinus Sonarius Passivus auscultavit minimum rumorem advenientem a superficie maris:

"Admiral, accipio remotum contactum, sed impossibilem ad identificandum. Distantia excessiva."

Per meliorem cognitionem, Totianus appellavit servus:

"Impulsator, paratus ad tuam functionem!"

Servus Impulsator Activus erat homo de minimo cerebro, sed habebat brachios potentissimos.

Sua sola functio erat operandi ponderosum martellum, infligendo percussionem ad amplum platorem bronzeum situm in prora battelli. Consequenter, platus resonabat per aquam circumstantem, generando echo praemonitorem si navis extranea esset in vicinitate.

 

"Singulus impulsus!" imperavit admiral.

Impulsator Activus inflixit ponderosissimum ictum:

GOOOOOOOONNNNNNNNNNNNNNNGGGGGGGGGGGGGUS!!!

Post impulsum, sensibilis Otorinus Sonarius adponuit suas aures ad stetoscopium et incepit numerandi, in trepida expectatione:

"…unus…duo…tres…quattuor…quinque…"

Ad nonum secundum, flebilis echo returnavit, signum de praesentia alterae navis in superficie.

Post mathematica cogitatione, nauta Sonarius expressit:

"Novem secundis: ergo, cogito distantiam esse tria milia ed medium. Ecce noster scopus, in directione septuagintaquinque!"

"Optimus labor, nauta hydrophonicus!", exultavit Totianus, iam consessus ad tabulam navigationis pro praescribendo directionem.

"Pilota, dirige per septuagintaquinque. Illuc est nostra navis auxiliatrix."

 

In decem minutis, navis TOTI stabat sub positione de altera navi, nunc identificata ut lignea fregata biremis de classi FREMM (Fregata Romana Evolutaque Machina Militaris).

"Parate vos pro emersione", imperavit admiral.

Ad ista verba, homines et uficiales admutoliverunt, quia emersio erat causa de magno timore in omnibus.

 

Erat momentum veritatis: battellus TOTI fuerit capax emergendi, ex illa profundissima quota?

 

 

 

.

Edited by Ocean's One
Link to comment
Share on other sites

Signori,

vi ringrazio per la calorosa accoglienza a questo mio ultimo capitolo!

Sempre più, questa storia si sta arricchendo della partecipazione di tutti, il che mi fa estremo piacere.

Per inciso, parlando dei contributi sul mirabile dispositivo idrofonico, vi dico che FORSE qualcosa deve ancora arrivare… :biggrin:

Rimanete in ascolto!

___________

 

Dir, anche sulla seggiovia ci farò una pensata. Mi piacerebbe, ma devo trovare le idee giuste.

Però, pensa: all’inizio del racconto, le mie intenzioni erano piuttosto diverse, con la costruzione del Toti, il varo, la prova in mare, e poi subito una pugna navalis come si deve.

Invece, grazie ai vostri contributi, te in primis, la storia sta diventando molto più ricca ed articolata.

Va benissimo così, anche se gli appassionati della menatio manorum dovranno pazientare ancora un po’.

Ormai il battello deve rifornirsi, e poi arrivare fino a Miseno per imbarcare i siluri.

Ma, prima di tutto, deve RIEMERGERE!!! :blink:

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Forum Statistics

    • Total Topics
      45.1k
    • Total Posts
      522.8k
×
×
  • Create New...