Vai al contenuto

De Navi Submergibili


Ocean's One

Messaggi raccomandati

DE NAVI SUBMERGIBILI

 

scriptum a Caio Marco Monopelago pro basi Betasomiensi

 

______________________

 

 

Capitulus I PAX TOTIANA

 

 

Concluso bello navali contra Chartaginem, res publica Romana vixit annos pacis et prosperitatis.

Gratias labori operarium et agricolarum, abundantia et opulentia consecutae sunt; de facto, post victoriam Totiani in pugna Mediae Viae, Roma non habebat ulteriorem inimicum et poterat dedicandi ad se mantinendam et faciendam beatam.

Illud floridum tempus appellatum est "PAX TOTIANA".

 

Utcumque, Marcus Totianus Betasomius erat prudentissimus et dicebat ne reposandi supra alloros, quia imminentia novae belli erat possibilis.

In dissertando cum consule Caio Duilio Horizonti, magnus admiral propugnabat praeparationem Romae ad pessimos eventus, dicendo:

"Si vis pacem, para bellum! Si futurus inimicus manifestus est, nos debemus permanere parati ad Romam defendendam. Non sumus mica hic ad petinandas bambulas! Guardia non est demittenda."

"Bone. Ergo, quid tu propones, Totiane?", quaesit Caius Duilius.

"Consul, tu cognosces: mors tua, vita mea. Ergo, incrementamus nostram potentiam in mari! Propugno renovationem nostrae classis navalis: novae naves, plus potentes quam actuales, ut nos habemus nulla timendi a futuro inimico. Impetus ex mari contra Romam debet esse impossibilis, in vero impossibilis!"

Consul Caius Duilius, certus ab illis verbis, dedit Totiano chartam blancam per fabricationem de novis fortissimis navibus pro defensione Romae.

 

Istud accidit.

Magnus admiral erat fautor de implementatione technologiqua pro navibus pugnatricibus. Verum erat illo tempore scriptum esse tractatum Uoscintoniae, qui limitabat numerum et magnitudinem de navibus loricatis, sed Totianus non cogitabat solum de dimensionibus et dislocamento: ille habebat mentem finam quae videbat ultra.

De facto, admiral persequebat novissimos typos de navibus, habentes maiorem utilitatem gratias sua technologia innovativa.

Per reperire solutionem perfectam, Totianus voluit exercitare meliores mentes technicas in tota res publica Romana, instituendo magnam demonstrationem de technologia navalis.

Pro illo publico evento, electus est amplissimus locus situs in urbe Mediolanum, apud polum feristicum illuc locatum.

 

Magna demonstratio appellata est "EXPO".

 

 

 

Expo_vexillum.png

 

 

 

 

Modificato da Ocean's One
Link al commento
Condividi su altri siti

  • Risposte 275
  • Created
  • Ultima Risposta

Top Posters In This Topic

Bentornati, amici, e grazie per la calorosa accoglienza.
Mi auguro di divertirvi anche con questo secondo libro.

Dalla nostra cara Valeria ricevo già alcune ipotesi su quel che potrebbe accadere a Totianus & Co.
Nonostante lei non sappia nulla della storia, resta pur sempre Sibylla e di fatto ci ha (quasi) azzeccato.
In effetti, vedremo che dall'altra sponda del Mare Internum prima o poi qualcuno penserà addirittura di invadere Roma (facile riferimento all'attualità che purtroppo stiamo vivendo...)

Tuttavia, vi devo dire che tutto ciò arriverà molto più avanti.
Monopelagus non scrive solo di episodi bellici. Al contrario, in questo libro vuole principalmente celebrare un grande evento storico: l'invenzione della prima navis submergibilis della storia, nata grazie alle geniali intuizioni dell'ammiraglio Totianus e di un altro personaggio a noi ben noto, modellista preparatissimo dalla mente creativa.
Di chi si tratta? Lo sapremo presto, seguendo quanto sta accadendo all'Expo Mediolaniensis...

Modificato da Ocean's One
Link al commento
Condividi su altri siti

Capitulus II – EXPO

 

 

In prima hora albae, operosa urbs Mediolanum iam erat activissima.

Aedicolae demonstrabant copias cotidiani "CURSOR VESPERTINUS" friscas ex imprimatione; homines Mediolanienses iam incipiebant suum diem faciendo abitualem colationem cum brioscia et parvulo capucio.

Postea, toti ibant ad laborem suum, generando magnum traficum vehiculorum: carri, furgones, bigae et quadrigae invadebant urbem Mediolanum.

Erat magna multitudo de laborantibus: fabri, operarii, rationieres, implegati et capites oficii. Erat etiam aliquis dominus industrialis (appellatus "cumenda" in lingua Mediolaniensi) qui ibat ad suam fabrichetam in biga sportiva Porscia Cayenna.

 

In toto isto trafico, noster homo advenit.

Eius nomen erat Andreas Centesimus Nonagesimus Quintus, aut Andreas VCC in brevis verbis.

Ille erat miles professionalis, centurio in exercitu Romano, sed demonstrabat fervomem pro rebus navalibus; Andreas erat optimus simulacrista navalis et habebat notionem genialem de navi superlativa et invincibilis.

Occasio advenuerat, et centurio Andreas VCC ivit ad manifestationem "EXPO" per demonstrandam suam inventionem ad totas mentes navales illuc convenutas. In sua sporta ille detinebat novissumum et mirabile simulacrum navis, verum prodigium de technologia navali in miniatura, quem ultimaverat construendi nocte ante, gratias auxilio de suis servis Mario Dremelio et Tito Proxxonio,

In brevi tempore, simulacrum demonstrandum erit.

 

Andreas ibat ad urbem Mediolanum cum suo equo bellico, appellato Camillino: equus amplus et fortis, totus depictus in tinta viridi mimetiqua, cum manuballista Browninga installata in ralla.

In veritate, equus bellicus Camillinus non erat aptus ad procedendo lentissime in trafico Mediolaniensi de hora punctuae. Advisus Undae Viridis iam admonuerat: apud Mediolanum erat longissima cauda in via Tangentialis Ponentis, ob causa viabilitatis externae non recipientis. Bigae et equi erant incolumnati cum ordine et expectabant turnationem suam ad casellum autoviarium, per expletandam gabellam ad decuriones gabellatores.

Pro exercendo patientiam suo animali, Andreas proferuit:

"Bone, bone, Camilline! Sumus quasi pervenuti. Iam video barrieram viariam: subito post, est destinum nostrum!"

 

Erectus in ralla, Andreas VCC observavit autoviam et vidit corsiam praeferentialem, pro absolutione automatiqua de gabella autoviaria.

Equus Camillinus habebat mirabilem effigiem de Telepasso, ergo Andreas superavit caudam in modo celeri et advenit ad destinationem suam, persequendo chartellos stradales pro polo feristico Rhodensi.

Illuc stabat magna congregatione aedificiorum de forma singulari: erat "EXPO", amplissima expositio Mediolaniensis de rebus navalibus.

Centurio noster entravit.

 

 

Link al commento
Condividi su altri siti

Sequitur – EXPO

 

 

Andreas habebat chartam cum permissione ingressi expositorum et accessit sine ulla tribolatione per portam dedicatam in Padilione Nullo.

Intra EXPO, centurio fuit stupefactus de longa serie padilionium, qui demonstrabant in pompa magna multissimas res navales et symulacros navium de variis versionibus et declinationibus.

Lente, curiosus Andreas percursit vialem Decumanum, observando et rimirando mirabiles prodigios de constructionibus navalibus.

 

In primis, erat Padilio de Bello Arditissimo, ubi praefectus Maximus Torsionis collegit exemplos de totis typis natantium insidiosorum: erat prima navicella adsalitrix Romana, appellata Grillus, erant moderni Porci Lenti Itineris et erant etiam barchini MTM (acronimum per "Memento Te Minamus")

Secundus padilio demonstrabat navicellas cum alis.

Erectus et ferus, illuc stabat contradmiral Navis Sexaginti, celeberrimus victor de transcursa pugna navali, nunc promossus ad imperium totae classis navicellarum cum alis: Sparvierus et alteri sex natantes, appellati Nibbius, Falco, Astur, Grifo, Gheppius et Condor.

Postea, Andreaa VCC vidit magnam multitudinem simulacrorum: incruciatores pugnatrices, naves hybridae pugnatrices-lecticariae aviorum, amplissimae naves loricatae.

In loco, aliquis chronista de remotavisione recipiebat notitias et imagines, referendo ad suam sedem Saxa Rubra in urbe Roma.

In ultimo padilione stabant duae immensae quinqueremes Germanicae, appellatae H-XLIII et H-XLIV: naves in vero amplissimae, solidissimae et armatissimae.

Populus exultans rimirabat illas excellentissimas naves, dicendo:

"O TEMPORA, O NAVES !"

 

Sed Andreas non cogitabat tam de magnitudine et fortitudine navium, quam de innovatio et progressu technologiquo in ambitu navali.

Suum mottum erat "Permanete adfamati, permanete creativi" (aut exactum equivalens in lingua Anglorum dictum a Stephano Labores), et illo die habebat occasionem demonstrandi omnibus suam genialitatem in innovatione navali.

Percurso viali Decumano et pervenuto in foro, Andreas VCC reversit in viali Cardo, superavit Padilionem Burdigalae et processit versus Arboris Vitae.

Illuc stabat fulcrum manifestationis: lacus pro demonstratione dinamiqua de simulacris navalibus a dominio remoto.

 

In lacu, erat mirabilis visio de multissimis simulacris natantibus, sed superba erat etiam visio de ipso Arbore Vitae.

Altissimus et luminescens, arbor habebat sfavillantem multitudinem de effectis opticis, cum luce impulsata praeparata cum magna cura a praefecto Lazero Uno, qui erat maximus expertus de foco laseranti et de ballistis luminosissimis (in comparatione, speculi ustores Archimedis Syracusae erant vera ciofeca).

Etiam, Lazerus Unus erat member in collegio iudicanti de demonstratione simulacrorum.

Pro iudicatione, Lazerus, Blanca Penna, Alagius et Totianus stabant in alta Domo Aurea apud lacu, cum perfecta visione de simulacris natantibus in aqua.

Admiral Totianus erat propugnator de vera demonstratione in navigatione, non solum statica.

In facto, ille nolebat videre projecta chartacea; theoria non sufficiebat, et admiral praeferibat symulacros natantes, dicendo:

"VERBA VOLANT, LIGNEA MANENT !"

 

Andreas VCC adpropinquavit ad lacum.

"Ecce homo!", dixit Totianus expectans. "Post multos inventores qui mihi dicunt ravam et favam, ego volo videre aliquod de maiore interesse. Andreas, demonstra mihi, demonstra simulacrum tuum!"

Modificato da Ocean's One
Link al commento
Condividi su altri siti

Quanta partecipatio!

Tutti i Comandanti a rimirare le meraviglie dell'EXPO navale di Totianus! Grazie!

 

(Comunque, come dice il Dir, lo danno anche stasera su RaiUnus... :smile: )

 

_________

 

Come vedete, il De Navi Submergibili è un po' diverso dal De Bello Navali: multa techniqua navalis ma per ora niente battaglie (ed infatti il prode Iscandarius non appare, almeno per le prossime 2-3 puntate: poi vi spiegherò meglio in cosa sia attualmente impegnato)

 

Invece, stiamo per assistere all' "esibizione" del symulacrum di Andreas VCC (giusto Red? :smile: )

Da quest'episodio Totianus trarrà importanti decisioni, che condizioneranno il futuro della flotta romana e della tecnologia navale tutta.

 

Puntata in arrivo per stasera, ciao!

Link al commento
Condividi su altri siti

Carissimo Ruber,

lo so, avrei dovuto scrivere CXCV, che è pari a 190+5 , ma Monopelagus per licenza poetica ha preferito VCC = 200-5, per trovare attinenza con il nickname del personaggio.
Trattasi di un raro esempio di "numerus macheronicus"...

Ad ogni modo, ringrazio e ti anticipo anch'io gli auguri di Buon Anno.
Felice 2769 (Ab Urbe Condita, s'intende... :smile: )

 

 

.

Modificato da Ocean's One
Link al commento
Condividi su altri siti

Capitulus III - DEMONSTRATIO

 

 

Aperta sua sporta, centurio Andreas incepit praeparandi suum simulacrum ad navigationem.

Is extraxit scatulam magicam de radio-imperio, quae erat scatula prodigiosa cum antenna et joystilis, ubi scriptum erat: "Futaba IV canales modulationis frequentiae".

Andreas VCC inspexit quartios, pro verifica frequentiae (in vero inutile: illo tempore, Andreas erat solus homo in terris cum scatula de radio-imperio...)

In finis, centurio genialis introduxit in aqua suam navem in scala, cum magno stupore de omnibus praesentibus:

"Quae navis est illa? Tam singularis?!?"

"Est tota clausa, sine ulla aperitura!"

"Non habet velas!!!"

 

"Sic est, nobiles spectatores", incepit Andreas, "Ista navis est clausa cum perfecta sigillatione, quia debet ire SUB AQUA!"

"Sub aqua?!? Verum dicis? Demonstra nobis!", dixit incredulus Totianus.

Demonstratio incepit. Pilotando cum remoto imperio, Andreas explicavit:

"In suo interiore, battellum habet mirabilem artificium, appellatum pentulam submersionis: metallicum canestrum quod potest esse repletum de aqua secundo meam voluntatem".

Centurio compulsit joystylum in radio Futaba:

"Videte? Pumpa saturat de aqua pentulam submersionis: navis se faciet plus ponderosa et se submergit!"

In facto, simulacrum submergibile processit ad fundum lacum.

"Et nunc impero reversionem ad superficiem!"

Cum secundo impulso de radio-imperio, Andreas imposuit emersionem: pumpa evacuavit aquam ex pentula, faciendo battellum plus ligerum.

In modo mirabile, simulacrum emersit ex profundo lacu, ante oculos incredulos admiralis Totiani et omnium praesentium.

 

Spectatores plaudebant fragorosissime ad illam inventionem.

Etiam Totianus erat satisfactissums; post brevem consultum cum membris collegii iudicantis, admiral se erexit in suo palco et proclamavit:

"Hodie nos vidimus mirabilia! Andreas, tua inventio est genialis; sine ulla dubitatione, tu es victor de competitione navali! Tu fecisti operam egregiam in ista expositione Mediolaniensi!"

 

Post victoriam, Totianus invitavit Andream VCC ad descum suum, ubi praeparaverat magnos platores de cotuletis ad Mediolaniensem et calices cum vino Ramatsotis ("Mediolanum Bibenda").

Praefecti inceperunt proloquendi de usu illae inventionis; Alagius proposuit preservandi mirabile simulacrum, pro sua expositione permanenti in Museo Scientiae et Techniquae Urbis Mediolani.

Sed Totianus cogitabat ultra:

"Praefecti, hic habemus arma potentissima pro bello navali! Vos imaginate verum battellum submergibilem in actione bellica: adpropinquando inimucum in modo recondito, iaciendo ictum sine esse visibilis... Istud est immensum beneficium tacticum in bello navali! Certissime, ego volo navem submergibilem in mea classi!"

Admiral se revolsit ad centurionem Andream:

"Nobilis inventor, tibi impero construendi veram navem submergibilem: non simulacrum in scala, sed battellum in magnitudine reali, cum homines intra. Tibi dabo totos instrumentos necessarios: mei arsenales navales sunt ad tuam despositionem, et magister asciae Blanca Penna tibi dabit auxilium in hoc!"

 

In sua cogitatione, admiral Totianus iam praesagibat de futuro propitio:

"In brevi tempore, toti timebunt nostram navem submergibilem, toti intellegent suam potentiam pugnatoriam, toti erunt invidiosi de novo battello Romano. Toti, toti... Ergo, nomen navis submergibilis est: TOTI !!! "

 

 

.

Modificato da Ocean's One
Link al commento
Condividi su altri siti

Grazie, cari amici.

Comunque vi devo dire che la battuta sul nome si è generata in modo spontaneo.

Il vero stimolo è arrivato perché, ovviamente, la navis submergibilis doveva avere proprio QUEL nome, così caro a tutti noi e ad una persona in particolare... :smile:

Poi, il significato latino del termine era lampante, e da cosa nasce cosa...

 

Per quest'anno Monopelagus vi saluta: Totianus ha dato l'incipit alla costruzione del battello, che durerà fino all'anno prossimo (praticamente due giorni :smile: ), poi ci sarà il varo, con il battesimo da parte della madrina (chi sarà?)

 

Arrivederci a prestissimo, ma soprattutto

BUON 2768 !!!

 

 

Scriptor voster Monopelagus

Modificato da Ocean's One
Link al commento
Condividi su altri siti

Capitulus IV - CONSTRUCTIO

 

 

In brevi tempore, constructio incepit.

Andreas VCC erat in navalia Montis Falconis, congressus cum magno magistro asciae Antonio Blanca Penna et homine ingenii Varo Quinque.

Ex sua immensa sapientia de rebus navalibus, Varus Quinque recepit ideam navis submergibilis et incepit praeparandi projectum in magnitudine reale. Studium non fuit simplex, sed abilissimus Varus disposuit tabulas technicas cum praecisis calculationibus, pro regulari bilanciamento et efficace submersione de illa navi.

 

Ultimato projecto, magister asciae Blanca Penna imposuit constructionem, sub supervisionem acutissimi Andreae VCC.

In civitate Monte Falcone erat multitudo de gentibus technicis: fabri et operarii de ligneo, sed etiam hydraulici, caldaisti et installatores certificati de implantis rescallidamenti. Illi homines habebant maximam paeritiam in valvulis, tubulis et rebus hydraulicis in generis, ergo Blanca Penna voluit istam gentem pro manifactura de complexo artificio hydraulico per navem TOTI.

Operarii erant iam optimi, sed Andreas VCC volebat absolutam perfectionem.

Ergo, ut ceresina supra tortam, is advocavit suum personalem hominem hydraulicum, qui erat talis Titus Flavius Vespasianus, celeberrimus per alterum dispositivum hydricum iam noto in toto mundo.

Sub praecisis indicationibus Andreae, hydraulicus Vespasianus incepit operando sigillationes professionales, conectendo tubulos et valvulas ad magnam pentulam submersionis, artificium primarium ut battellus TOTI submergesset sua sponte.

 

In mensibus sequentis, costructio navis submergibilis processit in modo celere.

Andreas VCC, ferus de oficio suo, incitabat suos constructores:

"Operarii, non permanete inactivi, ad pollices revertendos! Nos habemus responsabilitatem de ista navi potentissima: agite optime, pro gloria Romae!"

Scafum erat quasi parato, cum interna structura ferrea et parietibus ricurvis in ligneo tecco, mogano, frassino et durissimo ebano, pro altissima tolerantia pressionis (ut scriptum est in tractato "De Tribolatione Lignei Battellorum sub Pressione Aquae", edito ab Instituto Ingenii Navalis de arsenalis Spaetiae).

 

Navis TOTI accrescebat in potentia, aetate et gratia, ante Andream et ante homines.

 

________________

 

Longa gestatio in fini conclusit et fuit dies varandi navem TOTI.

Varus advenit apud arsenalem Montis Falconis, in pompa magna ad praesentiam consulis Caii Duilii Horizontis, omnium uficialium Stati Maioris et multitudinis militum et operarium civilium.

Rectus et martialis, admiral Totianus dedit novellam:

"NUNTIO VOBIS, MAXIMO GAUDIO: HABEMUS NAVEM !

Battellum submergibilem, cum imposito nomine: TOTI !"

 

In blanca veste, matrina Sibylla Malapartia salivit in palcum et rupsit butiliam vini Spalecti contra lucidum scafum, in magno clamore follae exultantis.

Ipso facto, Andreas VCC secavit funem et battellum descendit lente ex suo scalo, in magna spuma de aqua mota.

Trumbae et tympana sonabant et in coelo volabant columbae.

(Illae erant verae columbae, non picciones: ergo matrina Sibylla praesagivit fatum propitium per illam singularem navem.)

 

Populus totus plaudibat navem fluctuantem in aqua, ligatam cum funibus ad duas naves remorchiantes.

Battellus est adductus ad molum, per suam ultimam praeparationem et inspectionem ante probam in mari. Sibylla Malapartia, adorna de sacris monilibus, dabat beneditionem recitando Precem Nautae.

 

In fini, admiral Totianus congedavit multitidinem praesentem, sublevando manus ad coelum et proferendo in tono solemni:

"ITE, NAVIS EST !"

 

 

.

Modificato da Ocean's One
Link al commento
Condividi su altri siti

Iscandarius,

 

certamente non mi aspetto una sequenza interminabile di approvazioni. Queste mi fanno piacere, ma sarebbe noioso se la discussione si limitasse a questo.

Invece, idee e suggerimenti sono ben accetti (post o pm).

Ricordi il De Bello Navali? Alla fine, tutti tifavano per te e per il prode Navis Sexaginti, mentre la Sibylla e Danilus scherzavano sulle capacità divinatorie della prima, cercando quei due benedetti numeri da giocare sulla ruota di Malta!!!

 

In questa prima parte di storia i personaggi sono pochi e la partecipazione non può essere completa, ma ora si formerà l'equipaggio del battello: qualcuno si vuole candidare?

 

Ops! Per inciso, tu Iscandarius non puoi.

Come sappiamo, Il tuo personaggio è un combattente duro e puro, che non poteva tollerare il tranquillo periodo di pace dopo la fine del primo Bellum Navale.

Di conseguenza, ha cercato l'azione nel suo precedente lavoro di pilota di quadrighe nel Circo Massimo. Risultato: l'eroe sarà impegnato proprio quando Totianus avrà bisogno del suo aiuto per pilotare il battello...!

 

(Iscandar, così ti può andare bene come trama? :smile: )

 

____________

 

Ora altre due parole sul latino piuttosto "ecclesiastico" di questa puntata.

Spero di non aver infastidito nessuno con queste mie piccole profanazioni.

Del resto, ci stavano bene con l'atmosfera solenne del varo e, tanto per rimembrare la storia, il latino maccheronico da sempre si è "nutrito" di versi religiosi (Sibylla, sentiti libera di commentare come meglio credi...)

 

 

Arrivederci a presto,

Valete!

Link al commento
Condividi su altri siti

"De Tribolatione Lignei Battellorum sub Pressione Aquae"

un testo fondamentale della sommergibilstica subacquea!

 

@Ocean's: Serservel mi ha dato una mano "grandiosa" nella mostra trevigiana, lo voglio assolutamente nel mio equipaggio!

Modificato da Totiano
Link al commento
Condividi su altri siti

Emerito Vate Oceanus Primus,

dopo ricerca in internet, consiglio armare la nave Toti con Balliste pneumatiche inventate da Ctesibio che scagliano dardi perforanti (siluri) contro navi nemiche, mentre per sconti in superficie normali balliste, chiamate dai romani scorpioni, per quanto riguarda il periscopio si può ipotizzare uno fatto con specchi in bronzo lucidato e vetri di chiusura, che però dovrebbero avere poca resistenza alla pressione anche se il Toti dovrebbe navigare a poca profondità.

Comunque queste minuzie tecniche le lascio ai progettisti Varus Quinque, Blanca Penna e Andrea VCC che sicuramente ne verranno a capo.

Ave ,Municipali Denuntiator te saluta

Modificato da vigile
Link al commento
Condividi su altri siti

Sequitur CONSTRUCTIO

 

 

Cum advenibat varus navis TOTI, alteri eventi accidebant ad centum milia distantiae, in urbe Flumine in regione Croata.

Illuc stabat Oficina Romana de Armis Subacqueis, ubi valentes technici experimentabant nova arma, pro dotatione futurae classis Romanae.

Fundata a domino Caputblanco (aut Whitehead in lingua anglorum), fabrica erat locus secretatus et exigua gens habebat permissionem entrandi.

Extra oficinam stabat efficiens servigium surveliantiae, sub imperio centurionis Vigilis, homo audax et arditus, qui ducebat manipulum de strenuissimis Denuntiatores Municipales. Custodes armati impedibant adventum ad totos extraneos, praeservando secretata arma a spionibus inimicis.

 

Illo die, advenit calessis ductus ab ignaro homine forestiero.

Subito, auditus est ictus fisculi:

"QUO VADIS?" ululavit centurio Vigilis, altus et ferus in sua nigra uniformi, cum gladio in manu dextera et tacuino in sinistra.

"Ego non cognoscebam Condona me, condona me!"

"Iste est locus reservatissimus, tu non habes permissionem! Tua intromissio est flagrans. Ergo, demonstra mihi tuam licentiam ducendi et liberculum equi"

Post elevationem de salatissima gabella, centurio Vigilis fuit satisfactus: securitas oficinae erat praeservata, et vehiculi suspecti erant semper palettati.

 

Ipso facto, in oficina solertes technici operabant sine pausa.

Illuc stabat inventor Graecus Ctesibius, qui iam proposuerat suam genialem intuitionem: dardi subaquei, pro ejectione ex navibus cum auxilio de aere compressa.

Dominus Caputblancus interpellavit :

"Ctesibius, tu mihi dicis aerem compressam esse sufficentem pro iactione de istis armis?"

"Sic est. In velocitate, dardi sunt capaces perforandi latera navium hostilium, cum magna devastatione sub linea fluctuationis!".

"Est optima idea. Sed tu praevides difficultates?"

"Solum dubito: aer compressa non est reperibilis in comuni navi bellica; quo modo possumus facere?"

 

"Istud non est problema!", tonavit vox.

Entravit in oficinam Theseus Maximus Torsionis, homo audax, arditus, impavidus et intrepidus, iam praefectus Comsubinatorium et expertissimus in omnibus armis subaqueis, inclusis celeberrimis Porcis Lenti Itineris.

"Tu voles aerem compressam?", ille dixit in tono manifesto, "Et aer erit! Habemus novam navem, iam secretata, cum aere compressa in suo interiore. Tu non cognosces, sed navis est! Rebus sic stantibus, voles tu completare istos dardos pro nostro novo battello?".

"Est magnus honor!"

 

Solerte, homines technici colligaverunt partes de Porcis Lenti Itineris in forma de novis armis subaqueis; iam stabant scafi cylindrici et timones, sed anteriora deficiebant.

Ctesibius proposuit:

"Isti sunt dardi. Ergo, facimus punctuas acuminatas sicut sagittas!"

Sed Maximus Torsionis dubitavit:

"None, acumen non sufficit! Volo maiorem devastationem ab istis armis!"

Homines etiam cogitaverunt de usu pulveris pyricae pro deflagratione submersa, sed combustio sub aqua apparuit impossibilis.

Caputblancus iam desistebat:

"Maximus, non habemus solutionem! Non est modus pro faciendo optimam testatam bellicam!"

Facies Maximi Torsionis se allumavit in magno riso:

"Tu dicisti! Tu significas: testatam, sicut capàtam? Ecce solutio: noster dardus debet infligere magnam testatam ad navem inimicam, in ipso modo quo aries bellicus devastat portam in urbe adsedianda!"

Maximus Torsionis quaesit Caputblanco suos meliores fabros, et in brevi tempore praeparavit perfectam testatam bellicam per arma subaquea.

 

Illo die, dardi subaquei appellati sunt Arietes Torpedines.

 

 

 

Ariete_2.png

 

 

 

.

Modificato da Ocean's One
Link al commento
Condividi su altri siti

magnam testatam ad navem inimicam

ecco, l'immagine suscitata di un siluro che si inarca e comincia a dare testate , anche se forse non propriamente quella immaginata dal nostro Vate, mi ha fatto impazzire!

 

Ma dove si incontreranno la nostra navis Toti e quella che non puà che diventare la sua arma, ovvero l'arietes torpedines?

Non so perchè ma tale incontro ho in testa potrebbe avvenire a Venezia o a Napoli, non altro...

Link al commento
Condividi su altri siti

Piacere mio, carissimo.

 

Mi sono preso la licenza di chiamarti Vigilis e non Municipali Denuntiator perché, come hai visto, ho usato il secondo termine per gli uomini che tu comandi.

Però, se gradisci una maggiore personalizzazione, ti si potrebbero aggiungere gli altri due nomi, per arrivare alla classica terna usata dai Romani: praenomen, nomen, cognomen.

Dimmi tu... (via pm se lo ritieni)

 

Invece, visto che ho menzionato i tuoi Denuntiatores, sembra che questi avranno vita dura.

Infatti, stando all'ipotesi del praefectus Lazerus Unus, la "refocillatio armarum" dovrà avvenire addirittura a Misenum, apud Baculis, in regione Neapolitana!

Certamente ha senso, visto che navis Toti farà una crociera inaugurale fino al Tirreno, ma ti rendi conto che tu e i tuoi uomini dovrete portare laggiù gli arietes torpedinieres?

Partendo da Flumen sono un bel po' di miglia, a scortare l' equicolumna con i carri portatorpedines.

Non sarà semplice, anche se la cosa non spaventerà certo il tuo strenuo personaggio!

 

Intanto, però, non vorrei che corressimo troppo.

Prima di pensare alle armi, dobbiamo ancora sapere se navis Toti funziona veramente, visto che in effetti si tratta del primo esemplare di navis submergibilis della nostra Storia e qualche difettuccio potrebbe anche averlo. (di solito, l'immersione funziona... :smile: )

inoltre, dobbiamo ancora capire se Iscandarius Magnus potrà liberarsi dai suoi impegni di quadrigarius e tornare in tempo per pilotare il battello!

Lo sapremo a breve, per ora vi saluto,

 

Ave et vale!

Scriptor voster Monopelagus

 

 

.

Link al commento
Condividi su altri siti

... Tra Fiume e Miseno ci sarebbe l'altra sede della flotta a Classe (a pochi chilometri dalla citta' natia di Totianus).

Inoltre ho scoperto solo la scorss estate che la navigazione in alto Adriatico era molto attiva e sfruttava sia le valli tra Venezia e Ravenna che un paio di canali scavati appositamente...

Si potrebbero portare via mare fino a Ravenns e poi via terra nel maximo secreto fino a Miseno...

Link al commento
Condividi su altri siti

Ave Monopelagus,

Centurionis Vigilis Alessandris te saluta, così direi che è abbastanza personalizzato, il cognome è Codaro, quindi di difficile traduzione,

per il resto tranquillo che gli Arietes Torpedines te li scorto anche in caput mundi, e i miei Denuntiatores Municipales non si fermano davanti a nulla.

Concordo con te che bisogna collaudare bene il Toti sicuramente l'immersione funziona sempre .....per l'emersione confidiamo nel lavoro dei nostri magister asciae.

Ave o Vate alla proxima istoria

Modificato da vigile
Link al commento
Condividi su altri siti

semplicemente magnifico :smiley19:

per il periscopio è abbastanza semplice immaginare... un sistema di "speculis argento" in un tubo che esce dalla torretta a forma di una grade botte, il difficile è immaginare la propulsione in quell'epoca che non fossero i remi o la vela. forse con una edizione rivista dell'ipocausto tramite la combustione si riscaldava dell'acqua generando vapore (un po' come le caldaie delle vecchie locomotive) che una volta raffreddato veniva riciclato in un sistema a circuito chiuso..... scusate, mi son lasciato prendere la mano :biggrin:

continua a stupirci o sommo vate

Link al commento
Condividi su altri siti

in costante apprezzamento dei vostri contributi, sto scrivendo la nuova puntata, che arriverà entro domani.

 

Intanto rispondo ad Andrea, "che si è fatto prendere la mano", e a tutti coloro che mi hanno dato contributi tecnici anche molto dettagliati.

In effetti, Monopelagus non cerca l'estremo rigore tecnico di un ciclo Stirling ante litteram, ma la mette su un piano molto più scherzoso. Se è difficile immaginare una propulsione diversa dalla vela o dai remi, come dice Andrea, ebbene remi siano! Anzi, magari manovelle come nell' Hunley.

Del resto, già in nave Sparviero dodici fortissimi rematori fornivano tutta la potenza necessaria; non c'è limite alla alla forza bruta dei personaggi di questa storia... :smile:

(Poi, però, non dimentichiamo i trascorsi di Titus Nichelius Electricus, che magari fornirà qualcosa di innovativo per la propulsione sommersa...)

__________

 

Invece, mi chiedo come fare per non perdere i vostri interessanti contributi che, anche sforzandomi, difficilmente riuscirò ad integrare al 100% nella storia.

Forse vale la pena inventarci un altro posto dove pubblicare liberamente qualsiasi vostro contributo fantasioso, magari anche molto dettagliato sul piano tecnico oppure spiritoso ed anacronistico.

Potrebbe starci anche un thread sui "what if", con contributi di disegni, descrizioni fantasiose o qualsiasi cosa esuli dai normali canoni di tecnica e storia navale.

Dal Bounty in versione cacciamine al Bucintoro nave appoggio dirigibili, passando per i miei Porci Lenti itineris o la mia Ballista Zuccotta.

Oppure fare voli di fantasia come quelli dei modellisti del "what if" (cercate le immagini per "what if modellers") o la fantastica marina nipponica di Furashita (http://www.combinedfleet.com/furashita/furamain.htm)

Scusate, ho buttato lì alcuni miei spunti, ma credo che Monopelagus non sia da solo. Probabilmente c'è molta altra gente che vuole liberare la fantasia e condividere il buonumore con i membri di questa splendida base.

Magari qualche idea viene fuori.

Lazerus Unus, Totianus, se invece mi dite che sto minando troppo la serietà di questo Comando, avete pienamente ragione :biggrin:

Link al commento
Condividi su altri siti

Lazerus Unus, Totianus, se invece mi dite che sto minando troppo la serietà di questo Comando, avete pienamente ragione :biggrin:

 

Al contrario!

anzi, qualcosa c'era già in nautica, ma penso si possa riporporre qualcosa di simile anche in altri subforum. Però, lo confesso, aiutarti a scrivere la storia ha tutto un altro divertimento!

 

ti prego si fare un'altro post a seguire di questo, con lo stesso testo: la separerà e aprirà la nuova discussione del what if in quadrato (o se preferisci aprila direttamente), spetta a te l'onore!

Modificato da Totiano
Link al commento
Condividi su altri siti

Capitulus V PRAEPARATIO

 

 

Pro finali completione, Arietes Torpedines transferendi erant ad oficinam navalem in civitatem Misenum, apud Baculos in regio Neapolitana, ut essent capti a navi TOTI in sua proxima cruciera inaugurali.

Translatio torpedinium erat longus iter, per marem ad portum Classis, et postea per terram, sub secura hiscorta de centurione Vigili et suis Denuntiatoribus Municipalibus.

 

In portu Flumen iam stabat maxima experta crucierarum, Admiralia Roberta, cum sua navi hiscolarica Vespucio, ubi torpedines debebant esse adportati.

Per maximam securitatem in translatione ad navem, centurio Vigilis imperavit suspensionem deambulationis in urbe Flumini, imponendo coactam remotionem vehiculorum et impedendo traficum in centro historico (non solum per tabellas alternas, sed omnibus).

In secreto, Arietes Torpedines translati sunt ad navem. Magnum iter incepit.

 

Ipso facto, in arsenali Montis Falconis operarii ultimabant praeparationem submergibilis TOTI per navigationem.

Andreas VCC voluit ispicere battellum cum magna cura. Per maximam verificationem, Andreas accessit navem cum suo cani Nasu, qui erat canis molecularis capax nasandi trafilamentos aquae in guarnitionibus scafi.

Sed illo die canis Nasus nulla percepit.

"Admiral, nullum trafilamentum! Navis est perfecta!", ululavit Andreas demonstrando pollicem rectum ab osterigio turris.

 

Admiral Totianus, ut primus praefectus navis submergibilis in historia mundi, collexit aequipagium per itinerem inauguralem.

Praefectus in secunda fuit validissimus Sirius Servellius, homo audax et arditus, friscus de meritata decoratione Betasomiensi ut maximus instructor de hominibus et eventis.

In tempore recenti, Sirius iam operavit ad institutendam expositionem Mediolaniensem EXPO, ut auxiliator maximus de praefecto Josepho Sala: demonstratio fuit amplissimus successus, gratias diligentissimo Sirio Servellio et suo instancabili labore.

Recepta autoritate, praefectus in secunda incepit desponendi homines et res in limitatum spatium intra battellum, definendo turnationes guardiae et somni, cum claris proceduris per maximam efficientiam aequipagii.

 

Andreas VCC, ut personalis consultator technicus admiralis Totiani, proposuit duos oficiales ad auxilium in ducendo battellum.

Per gubernationem pentulae submersionis electus est BilancioZeus, homo astrologus de signo Librae, qui habebat amplissimam sensibilitatem in suppesando et intellegendo de pondere rerum, pro correcto bilanciamento navis in sua fluctuatione submersa.

Etiam, homo scientiae Titus Nichelius Electricus nominatus est uficialis machinae. Expertus in rebus electricis, ille ideavit motorem mirabilem per propulsionem submersam: illo tempore, erat solus homo in terris capax ducendi istam machinam.

 

In fini, necesse erat pilota, homo capitalis in omni navi.

Admiral Totianus proferruit:

"Noster battellus habet timones per directionem et profunditatem. Ergo, volo hominem capacem operandi in tribus dimensionibus, non solum in superficie maris."

"Quem hominem tu cogitas, admiral?" quaesit Sirius Servellius.

"Volo pilotam abilis operandi mutationem quotae cum sua navi. Memento pugnam Mediae Viae in Primo Bello Navali! In navi Sparviero, iste homo angulavit alas et decullavit supra inimicum, agendo in elevatione cum paeritia maxima. Iste pilota est Iscandarius Magnus!"

 

Selectio erat optima, sed Sirius Servellius interrupsit:

"Admiral, tibi dico mala: Iscandarius non potest esse nobiscum! Ille fuit mercenarius in Primo Bello Navali, sed retraxit a servigio militari, reveretendo ad suum laborem de pilota competitionis. Nunc Iscandarius est in Gallia, apud pistam Les Manus, pro disputanda competitione quadrigarum endurantiae: Vigintiquattuor horae de Les Manus."

"Per Iovem! Ista est mala novella!", ululavit Totianus, sed subito cogitavit:

"Certus sum ut Iscandarius faciet impossibile per pilotandam istam navem. Vos mittete notitiam ad eum in pista Les Manus, et ille reperet solutionem pro returnando subito nobis!"

 

Celerrime, missus equestris inviatus est ad pistam Les Manus.

Competitio iam exordierat.

 

 

 

.

Modificato da Ocean's One
Link al commento
Condividi su altri siti

Capitulus VI – PILOTA ISCANDARIUS

 

 

"Vigintiquattuor horae de Les Manus" erat maxima gara quadrigarum in tota re publica Romana.

Apud longam pistam, spectatores observabant quadrigas sibilantes ad altissimam velocitatem, quae se superabant reciproce in serrata competitione, quandoque returnando ad lineam boxium per refocillationem et mutationem pilotae, equorum et gummarum.

 

Chronista Caius Marius Poltronerius iam nuntiaverat ultimam horam competitionis.

Post refocillationem finalem, pilota Temistocles Iscandarius Magnus recepit quattuor friscos equos et gummas sliccas de mescula morbida.

Quadriga Iscandarii erat in quarta positione, sed recuperabat celerrime: gratias maiori velocitati, pilota Graecus in minimo tempore superavit vehiculum Gallicum scuderiae Renaultae, et subito post etiam antecessit quadrigam Stellae Tricuspidis quae erat in secunda positione.

Ante victoriam stabat ultimus adversarius: nigra quadriga de scuderia uficiali Germanica, cum insigna de quattuor circulis intersecantibus.

Illum vehiculum habebat equos velocissimos et potentissimos. In rectifilo, spectatores se parabant aures cum manibus per magnum nitritum, ululando:

"Audi, audi istum rumorem! Audi isti equi AUDI !!!"

 

Naturale, quadriga AUDI detinebat dominium in illa competitione et erat ossum solidum, etiam solidissimum.

Iscandarius temptavit praecedendi in rectifilo sed fuit inutile, tam veloces erant equi adversarii.

Ultima ratio erat superandi in curva, in magno periculo evadendi pistam, aut faciendi capitem-caudam. Sed iam erat ultimus gyrus pistae et pilota Graecus debebat temptare totum per totum.

In curva scicàna ante rectifilum metae, pilota Germanicus AUDI fuit prudens, iam fiduciosus de victoria, sed Iscandarius traxit staccatonam ad limitem.

Ille scalavit repentine a sexta a prima marcia, cum equis imballatis qui nitribant ad maximum de gyris. Ruotis fumantibus, quadriga se impedit derapando violentissime et superando quadrigam adversariam in externa trajectoria.

In amplo contrastertio, Iscandarius Magnus mantinuit dominium de suo vehiculo et exivit a curva scicàna in prima positione, in mirabili actione pilotandi. Subito post, pilota Graecus gasavit maxime in rectifilo metae, detinendo exiguum vantagium de solis duis metris ante adversarium suum.

Director garae Julius Barnius Ecclestonius iam sventulabat vexillum blancum et nigrum, et populus totus plaudibat ex tribunis.

Victoria erat: primus Iscandarius, secundus Germanicus AUDI !

 

Post gyrum honoris, praevisum erat podium et praemiatio victoris, sed Iscandarius vidit chartellum monitorem, expositum a suo mureto boxium:

"Returna subito ad Montem Falconem. Admiral Totianus te petit!"

 

Miles Iscandarius obedit.

Ille non ivit ad podium, nec recepit premium suum. Contra, in magno clamore spectatorum incredulium, is direxit suam quadrigam ad externam viam, et in brevi tempore cepit autoviam in directione Montis Falconis, procedendo celerrime cum suis velocissimis equis, in barba totis limitibus velocitatis.

In fini, pervenuto ad suam destinationem, pilota Iscandarius descendit a quadriga et se revolsit ad Totianum:

"Admiral, tu appellavisti me? Ecce pilota tuus!"

 

 

.

Link al commento
Condividi su altri siti

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Visitatore
Rispondi a questa discussione...

×   Hai incollato il contenuto con la formattazione.   Rimuovi formattazione

  Sono ammessi al massimo solo 75 emoticon.

×   Il tuo link è stato automaticamente aggiunto.   Mostrare solo il link di collegamento?

×   Il tuo precedente contenuto è stato ripristinato.   Pulisci l'editor

×   Non è possibile incollare direttamente le immagini. Caricare o inserire immagini da URL.

Caricamento...

  • Statistiche forum

    • Discussioni Totali
      45k
    • Messaggi Totali
      521,5k
×
×
  • Crea Nuovo...