Vai al contenuto

Betasom Vs Dw.pl >Battle Of Strait<


Messaggi raccomandati

FM: HQBSCOM


Original message:

Hi Drakken,

I think I've been long enough time since our last MP event, so I back with my old proposal for DW.pl/Betasom meeting. Following scenario is my option, but Im (we are - DW.pl) open for other sugestions if you like

Scenario: 'Battle for strait' viewtopic.php?f=6&t=467

Our game config is the same as we played last time: DW v1.04 + RA_mod v1.36 + BetaMod v4.11

-personally I still enjoy playing your mod, so if nothing changed (mod version) on your side and you like to make a game with us pls give me a word and we will start preparations.

Greetings for Commanders of Betasom
Grindler


Scenaio: Battle for strait

 

xxdq.png

 


BLUE and RED countries control strait of very high importance for local strategic situation and for heavy merchant traffic. The sea bottom in this area is also rich with the oil, however since the oil companies found southern part of the strait as the most valuable sources, both countries argue about economic zone. BLUE are claiming their right for 2 small isles in the middle of the area according to fact in past the isles were considered as part of BLUE country. Takeover of that land means very significant teritorial waters re-establishment and great improvement of the strait area control.

 

 


Both countries established the same 12NM exclusion zone around disputed area (Red circle). Landing/supply task groups are set to reach disputed area and garrison the land to secure own objective.


Forces
======

BLUE:
-2 x FFG BERGAMINI
-1 x SSN 688 LA
-2 x SSK SAURO
-1 x MPA ATLANTIC Mk III

 

RED:
-2 x DDG UDALOY
-1 x SSN VICTOR III
-2 x SSK KILO
-1 x MPA S-3 VIKING

AI controlled units (landing/supply groups) specified on the chart picture


Objectives
==========

-Claim dominion over islands providing protection for own landing/support task groups
-Deny/Elliminate threat from opposite force


ROE
===

-Engagement allowed against units violating exclusion zone or in self-defence only
-Do not kill any neutral merchant vessel
-Do not engage oil rigs
-Do not destroy civilian land structures


Info
====

-SSK submarines start in vicinity of the disputed zone (isles in the red circle)
-SSN start from Naval Bases
-'Keypad' solution is under consideration -not yet implemented

*************************************************************************************************************************************************


TO BETASOM PLAYER:


Comandanti ho risposto già a Gringler proponendo la data di Venerdì 4 Aprile alle 21.00

avanti con le adesioni.... :smile: :smiley19:

 

>>> Drakken IN >>> FFG BERGAMINI

>>> Stefano74 IN >>> FFG BERGAMINI

 

>>> Regia Marina IN >>>

 

>>> Serservel IN >>> SSK Sauro I

 

>>> Iscandar IN >>>

 

>>> Subbuster_ITA IN >>> MPA ATLANTIC Mk III

 

>>> SqualoBianco IN >>>

 

>>> Von Faust IN >>>

Modificato da serservel
Link al commento
Condividi su altri siti

Von Faust IN

 

Se ci fosse un "volatilino" libero, ma va bene tutto

E' Giovedì se non ho inteso male

 

E' per Venerdì 4 Aprile, alle 21.00

Link al commento
Condividi su altri siti

Von Faust IN

 

Se ci fosse un "volatilino" libero, ma va bene tutto

... Penso proprio che ci sarà ... ho appreso che venerdi potrei essere di ''lavolo'' e non so ancora a che ora potrei liberarmi ... un multy col mio compagno d'ala ci starebbe tutto in maniera tale che, se non dovessi esserci, vi lascerei in ottimissimissime mani !!! :smiley19:

Link al commento
Condividi su altri siti

Dal sito della comunità polacca:

1. Side is clear to engage unit violating the Exclusion zone - the "unit meeting criteria to engage" obviously will not be easy to specify for example: submarines tracked by passive means -there will be usually a risk for wrong assessment and breake the RoE protocol

2. Unit entering and then leaving the Exclusion zone - well, outside the zone it is no longer the subject for engagement, so we can consider such unit as lucky for not being attacked during passage trough the prohibited area

3. What is going to happen if one of our unit was killed (the first blood) inside the Exclusion zone ? - simply: the counterfire ..but we are not obligated to engage opponent force immediatelly -we can wait for better conditions as he is not permitted to fire upon our other units (he shall in self defence)

The SSK's units are close to the Exclusion zone, but they are not in :) there is a simple choice -get in to achieve best fire solution against incoming opponent landing force, or stay outside and try to monitor the enemy from far distance

Im aware of the fact than all above may be played different way as the tension between sides rise too high.. but, is this different from real situation much? -no, it always may happen during every crisis and it is how the RoE profile becomes true shit for the warriors. So, what we about to do is -we shall try to deal with this best we can, recognise the opponent progress and react to be clear with RoE and achieve the goal

 

Per riassumere:

  • All'interno della zona di esclusione siamo, e sono, liberi di ingaggiare gli avversari rilevati. Il disimpegno da tale zona può portare a non venire più attaccati.
    Non sempre sarà facile capire se la TMA di un bersaglio lo colloca nella zona, di conseguenza queste regole sono quantomeno da prendere con le pinze.
  • Gli SSK saranno collocati più vicini alla zona di esclusione, per ovvi motivi.

 

L'obiettivo principale è far arrivare le nostre forze da sbarco sulle isole contese, quindi gli ingaggi dovranno essere occulati; non pecchiamo di eccessiva prudenza, però: nel precedente scontro la loro tattica aggressiva ci aveva messo in difficoltà.

 

L'obiettivo secondario è l'eliminazione delle minaccie dalla zona di esclusione.

 

Ho chiesto a Grindler quali sono le le condizioni dell'SSP e se le forze da sbarco nemiche vanno ingaggiate solo se individuate all'interno della zona di esclusione: secondo me la risposta sarà "sì", ma voglio averne conferma.

 

Non capisco dove sia lo scenario, che zona del mondo, ma le batometriche visibili dalla mappa suggeriscono fondali poco profondi e, forse, montagne sottomarine.

Link al commento
Condividi su altri siti

Confermo che domani sarò OUT.

 

Come sapete ho avuto difficoltà ultimamente: prima una settimana di guasto alla linea telefonica/ADSL (mi ci sono voluti 3 ticket per farlo finalmente risolvere) e poi, al riavvìo, la brutta sopresa di un PC che mi ha piantato in asso. Non cè stato verso di riparare registri o snidare malware, dopo ripetuti tentativi ho dovuto procedere al ripristino completo. Adesso è OK, ma devo reinstallare DW, patch, MOD varie, TS e non ce la faccio proprio per domani sera. Farò con calma nel week end, poi romperò a qualcuno per una prova veloce di connessione :biggrin: e sarò fresco e pronto (spero) per la ripresa della campagna

 

Buona partita!!!

Link al commento
Condividi su altri siti

... Penso proprio che ci sarà ... ho appreso che venerdi potrei essere di ''lavolo'' e non so ancora a che ora potrei liberarmi ... un multy col mio compagno d'ala ci starebbe tutto in maniera tale che, se non dovessi esserci, vi lascerei in ottimissimissime mani !!! :smiley19:

 

Ho appena avuto conferma degli orari di lavoro e, salvo richieste dell'ultimo momento, domani sera ci dovrei essere ! :smiley19:

 

Tallia_Patch_Testo_v2150x150_zps40cc7e00& USANIA_150x150.pngAllied & Ready !!! :Italy:

Modificato da Subbuster_ITA
Link al commento
Condividi su altri siti

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Visitatore
Rispondi a questa discussione...

×   Hai incollato il contenuto con la formattazione.   Rimuovi formattazione

  Sono ammessi al massimo solo 75 emoticon.

×   Il tuo link è stato automaticamente aggiunto.   Mostrare solo il link di collegamento?

×   Il tuo precedente contenuto è stato ripristinato.   Pulisci l'editor

×   Non è possibile incollare direttamente le immagini. Caricare o inserire immagini da URL.

Caricamento...
  • Statistiche forum

    • Discussioni Totali
      45k
    • Messaggi Totali
      521,5k
×
×
  • Crea Nuovo...