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War In The Pacific


Drakken

Messaggi raccomandati

Un invito a tutti coloro a cui piace la strategia ai massimi liivelli:

 

WAR IN THE PACIFIC

 

Bellisimo gioco di strategia, dove la guerra del pacifico del periodo 1941 - 1945 è ricostruita nei massimi dettagli.

 

Se vi piace o è già in vostro possesso, ci possiamo organizzare per delle partita a TURNI via E-MAIL (bellissima possibilià che offre questo gioco)

 

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ECCO LE CARATTERISTICHE:

 

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La guerra sul mare - Riprodotte fedelmente le piattaforme armi e tutte le installazioni , con una ricchezza di dati sulle prestazioni e le caratteristiche, l'equipaggio di ogni nave ha un rating di esperienza per il giorno e notte . Ogni nave ha un comandante con i suoi punti di forza e di debolezza. Il gioco include migliaia di navi scelte tra oltre 300 classi di navi.

 

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La guerra nell'Aria - Una vasta gamma di aeromobili sono inclusi nel gioco, che vanno dal P-39 e lo Zero , ai B-29 . I piloti e gli equipaggi abilità individuali e valutazioni di fatica. I piloti possono essere riassegnati ad altri gruppi

 

La guerra sul campo - Le truppe sono necessarie per mantenere e presidiare le basi e per privare il nemico delle sue basi. Così, le truppe sono gestite con cura. Ci sono un buon numero di diversi tipi di unità terrestri. I contatori delle unità sono per lo più sulla divisione e il livello di brigata, ma ci sono molti reggimenti e battaglioni indipendenti. Questi sono tutti rappresentati da contatori delle unità di diversi e hanno capacità diverse e comprendono ingegneri, squadre da combattimento, le squadre Marine, squadre di sostegno, sezioni di supporto aereo, carri armati Sherman, Stuart carri armati, le forze motorizzate, un certo numero di mortai e artiglieria da campo e molti altri. Ci sono 15 le campagne incluse nel gioco, che può essere giocato contro l'avversario computer, hot seat, tramite e-mail .

 

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Produzione giapponese - I piloti non possono volare senza aerei, le nuove navi devono essere costruite e i rifornimenti devono venire da qualche parte. Si può scegliere di aumentare la dimensione delle fabbriche o cambiare ciò che stanno costruendo al costo di riconversione. Egli può anche accelerare o ritardare la costruzione di navi specifiche . Sì Avrà bisogno del petrolio e le risorse per far funzionare l'industria e sarà necessario catturare luoghi con materie prime il più rapidamente possibile.

 

Gran parte di queste funzionalità possono essere automatizzate, ma il giocatore sarà in grado di scegliere il grado di difficoltà con la possibilità di gestire tutto da solo o farsi aiutare dalla AI.

 

Dal sito del produttore (MatrixGames.com) le principali caratteristiche:

 

 

•WitP covers the entire Pacific Theater of WWII from Dec 7th 1941 until June 30th 1946.

•Huge game map - 148 X 148 hexes with each hex representing 60 nautical miles.

•The armed forces of every major nation are represented.

•The Japanese control their production.

•Oil and Resources added to the game for production.

•Complete player control of aircraft upgrades.

•Course and Speed Course and speed is now provided with spotting reports.

•Divide Units land and air units can be divided into sub units and recombined as needed.

•Table of Equipment - An option has been added that allows the player to view the TOE for the selected ground combat unit.

•Coastal Defense Units will now protect friendly mine fields.

•Air Dropped Mines - Starting in 1943 the Allied player may mine ports by using air dropped mines.

•Air Dropped Supplies Supplies may be air dropped onto any friendly hex.

•Air Transport Pick Up Option You can now fly from one base, pick up troops at another base and return them to the first base.

•Target Selection It is possible to select a target that is out of range so that you can set up a carrier strike the turn before.

•Atomic Bombs When available an atomic attack can be made on any city with industrial center.

•New City Attack Option The player can select a city to attack and the industry within that city to be targeted.

•New Fire Bombing Mission - City attacks on Manpower have a chance of creating high fire levels that will cause damage to any and all industry within the city and has the possibility of creating a firestorm.

•Kamikazes After January 1944, if the Allies get too close to Japan, the Japanese player can form Kamikaze squadrons to smash into enemy ships and drive them away from the homeland.

•New ASW Taskforce Use the ASW Combat task force to locate and attack enemy submarines before they are able to fire their torpedoes.

•New Escort Taskforce Use the Escort task force to escort your damaged vessels back to a safe port.

•Manchukuo Garrison Requirement - The Japanese player must keep a certain number of assault points in the Manchukuo area or the Soviet Union may be activated.

•Political Points - Each day, each player accumulates political points which can be used to reassign assets to the various headquarters or to change leaders.

•Preparation Points Ground units can prepare to attack a given location by setting its future objective and accumulating preparation point prior to making the attack.

•Ship Repair- Now you have a choice of where to send damaged ships for repair. Each side has a number of different ports to choose from and each port is rated for its own repair capabilities.

•Special Ships - A submarine, PT or DD tender may help two ships per turn repair (they give a bonus equal to increasing the port size by 2). A repair ship may help four ships per turn repair.

•Training of LCUs Land combat units can now be trained, until they reach 75% experience.

•New Set Speed Order Take full control of your task force and pick the speed setting you want.

•New Reaction Range Order Rein in your aggressive commanders by setting the maximum range they are allowed to react..

•New Unload/Dont Unload Order You decide if the taskforce will unload upon arriving at its destination. Now you can send that taskforce into a port to refuel without it unloading its cargo.

•New Do not Refuel Order Tired of having merchant ships suck up all the available fuel? Now you can set them to Do Not Refuel and save that fuel for you war ships.

•New Auto-Disband Order With this set to on the taskforce will automatically disband when it reaches its destination saving. This is a great option when sending ships into port for repairs.

 

 

Product Requirements :

 

Windows 98SE / 2000 / XP / Vista / 7

Pentium II 600 Mhz CPU (rec. 800Mhz)

DirectX 8

128 MB RAM (rec. 256 MB)

Direct X compatible Soundcard

8MB Video Graphics Card 16 BIT Color

8x CD-ROM

900MB free Hard Disc space

Modificato da Drakken
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WITM, War in the Med 1942 for War in Pacific. Only for PBEM no AI and i don't advise to take it seriously since the engine is not good for that and it is not complete and have several mistakes. But if you just want some fun okay: http://www.matrixgames.com/forums/tm.asp?m...page=6&key=

 

 

 

Admiral Edition is the more recent:

 

http://www.matrixgames.com/products/351/de...l's.Edition

 

Maybe there will be a WITM for Admiral Edition.

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